Big SturL Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Prøver å hjelpe en kompis av meg med den trådløse nettverkstilkoblingen på laptopen hans. Maskina er av typen Acer Aspire 5735Z. Maskina finner det trådløse nettverket, og får koblet seg til og tar imot og sender ut pakker, men når en skal bruke internettet så kommer det bare at siden ikke kan vises. Jeg har prøvd alle mulige slags drivere, og har skrudd opp maskina for å dobbeltsjekke at det er rett adapter. Det er forøvrig av typen Atheros AR5B91 (ifølge klistermerket bakpå), mens det står AR9281-AL1E på selve IC-en på adapteret. Det er nå jeg begynner å lure på om det kan være en hardware feil, siden jeg har prøvd alskens drivere. Har noen opplevd liknende? Eller vet hva som kan gjøres? Ikke nøl med å svare! Takk! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Fungerer windows og virus update? Hvis ja,har du prøvd Verktøy/Alternativer for Internett/Avansert/Tilbakestill Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Nå bruker jeg forøvrig Google Chrome. Er ikke noe tilbakestill-funksjon i IE her. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg fant ut av problemet tidligere i går. Viser seg at det var et driverproblem. Prøvde nyeste, nest nyeste, 3. nyeste, eldste, nest eldst osv. Driveren som til slutt fungerte var Atheros v7.6.1.210. Merkelig at nye drivere plutselig ikke fungerer... Kan være greit å vite hvis noen har samme problem. Her finner dere alle drivere til det aktuelle nettverkskortet: Atheros v7.7.0.259 for Windows 9x, 2000 and XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå