Gå til innhold

Piratene har en ny favoritt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan de egentlig beregne hvor mye de har tapt? For å vite det må de jo først og fremst vite hvor mange av nedlasterne som ville kjøpt spillet.

 

Ellers vinner vel EA mye på å sikte seg inn på jentene, der mange flere ikke er teknisk kompetente nok til å laste ned spill.

Lenke til kommentar
EA regner med å ha tapt rundt ni millioner dollar på nedlastingene, og sier samtidig at versjonen som har lekket ut er en problemfylt før-utgave, som mangler halve spillarealet.

 

 

Var det rabatt for den ufulstendige beta versjonen? Eller tar de fullpris for den også?

 

Ja, jeg kommer nå til å laste ned demoen først. Nei, vent. Ingen demo.

Lenke til kommentar

Blir så frustrert over hvordan de er naive nok til å tro at 1000 nedlastinger = 1000 færre solgte kopier av spillet.

Nå havnet jo The Sims 3 på fildeling nettverkene før det kom ut offisielt, så her det nok mange som lastet ned og har kjøpt spillet i etterkant når det kom ut?

 

Jeg tror ikke engang 50% av de som laster ned hadde overhode gidda å kjøpt spillet om det så ikke var tilgjengelig gratis, mye lettere å laste ned mye som er gratis, kontra det å kjøpe alt om det ikke lå ute gratis. Mange laster ned også fordi det havnet på fildeling nettverkene før offentlig release, samtidig som mange laster ned for å få en forsmak / prøve for å se om spillet er verdt investeringen, med dagens totalt manko på gode spill demoer så er jo ulovlig nedlasting nærmest et must om du ønsker å prøve et spill før du kjøper?

 

Klart, det finnes flere som laster det ned gratis som sikkert hadde kjøpt det om det ikke lå ute gratis, og disse taper de kanskje litt penger på, men dette antallet er overhode ikke i noe 1:1 forhold med antall ganger spillet blir lastet ned, hva med de av oss som kanskje laster ned spillet FLERE ganger til oss selv? På grunn av korrupte filer, vi klarte å slette spillet, ønsker det på flere lokalaksjoner osv..?

 

Samtidig fungerer jo dette som reklame for spillet, det blir veldig mye publisitet ut av dette, folk som normalt hadde vært skeptiske og kanskje unngått å kjøpe spillet kan laste det ned og finne ut av at de kjøper det allikevel osv..

 

 

Ting er ikke så sort - hvitt som denne bransjen ser ut til å være naive nok til at den skal være.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

jeg synes det er så trist å høre sånt. jeg laster ned så mye musikk og film jeg vil, men akkurat spill er jeg imot. fordi det fører til at det blir ferre og ferre spill som kommer til pc :(

Lenke til kommentar

kommer aldri til å kjøpe sims 2. selv om jeg hadde lyst å prøve det så gidda jeg ikke sløse med peng. og det er jeg glad for. når jeg lasta det ned var det ikke så artig. er kjedelig å lage en haug med folk og holde styr på dem hele tiden. det artigste var å bygge på hus og diverse.

 

sånn går det sikkert med sims 3 for min del også.

Lenke til kommentar

Vel jeg har kjøpt 30 pc spill det siste halvåret og kommer også til å kjøpe dette. Det skal sies at mange av spillene lastet jeg ned først for å teste, deretter kjøpte jeg dem.

 

Piratkopiering er noe tull om du ikke kjøper det du liker!

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke finnes bedre metoder å prøve ut spill på før man kjøper dem, kommer jeg alltid til å teste spill ved å laste dem ned før jeg kjøper dem. Når det er sagt synes jeg lite om at det finnes de som ikke bryr seg om å kjøpe spillet hvis de liker det.

 

Det anslaget bloomberg.com har gjort mtp tap pga nedlastninger er nok mer et forsøk på å "lage" nyheter istedet for å ta opp et problem. Det reelle problemet skaper spillbransjen selv ved å ikke lage gode løsninger for "prøvekjøring". Har aldrig hørt om noen som har f.eks kjøpt en bil uten å prøvekjørt den eller sett den først. (kanskje i en litt annen kostnadsramme, menmen)

Lenke til kommentar
Samtidig anslår Bloomberg.com at EA allerede har tapt rundt ni millioner dollar på nedlastingene.

Må de virkelig gå ut med slike tall hver gang et nytt spill kommer? Bare det å si at de har tapt penger stemmer heller ikke.

 

Selv om noen laster ned spillet så betyr ikke det at de egentlig hadde kjøpt spillet, og det finnes de som laster ned spillet for å prøve det og kjøper det senere. Jeg skal for eksempel laste ned et spill om et par dager for å få spilt det 5-8 dager før jeg får spillet i posten.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Lurer også på hvordan de kan påstå at de har tapt penger på noe de ikke har begynt å selge enda? For alt vi vet står 150 av 180 klare til å kjøpe spillet så snart det kommer. (Samme hvor lite sannsynlig det er)

 

Jeg sympatiserer overhodet ikke med pirater, selv om jeg kan forstå frustrasjonen over at det ikke finnes demoer ute.

 

Likevel begynner jeg å bli lei av unnskyldningene til folk som laster ned: Først (Spore) var det pga DRM-løsningen.. Nå er det fordi det ikke finnes noen demo.. Hva blir den neste unnskyldningen?

 

Det eneste jeg kan se for meg som kan funke er en plattform á la Steam, men som er bygget på åpen kildekode. Da er det ingen tredjepart (Valve) som casher inn på andres spill, og alle spillselskapene kan gå inn med midler for å dekke driftskostnadene. Og så er det en fordel om de slutter å prøve å lure spillerne som Steam.. $1 =! €1

Lenke til kommentar
EA regner med å ha tapt rundt ni millioner dollar på nedlastingene

 

 

De kan annslå at de har tapt så mye de vil, i realitet har de tapt 0,- NULL dollar.

De har ikke tjent noe på dem, men heller ikke tapt..

 

Jeg annslår også i samme slengen at de har tapt ca 800 000 $ på folk som bare har VURDERT å kjøpe det... faen ta vinglepetterne i samfunnet, ødelegger for alt, akkurat som piratene....

Lenke til kommentar

Disse tapsanalysene er helt bak mål. Det finnes lite forskning på hvordan piratvirksomhet påvirker salget. Det kan til og med tenkes at de TJENER penger på at folk laster ned, det være seg å legge grunnlaget for fremtidig salg eller at pirater blir introduseret til spill de aldri hadde hørt om hvis det ikke hadde vært for piratkopiering.

 

Pirater kan i hovedsak deles inn i 3 grupper:

 

1: De som laster ned for å teste om spillet er en mulig kjøpskandidat.

2: De som laster ned i stedet for å kjøpe.

3: De som laster ned, men uansett ikke ville kjøpt spillet.

 

Hvordan fordelingen mellom disse gruppene er vet jeg ikke, men det er uansett bare de fra gruppe 2 som gir tapte inntekter for produsenten. Derimot gir piratvirksomhet mulighet for ekstra salg hos de som befinner seg i gruppe 1. Når det gjelder gruppe 3 taper produsentene ingenting på at de laster ned, men de kan legge grunnlaget for senere inntjening når personene i denne gruppen får mer penger å bruke på "tull".

 

Selv så tilhører jeg gruppe 2 og 3. Jeg laster sjelden ned spill for å teste om de er mulige kjøp. Har jeg først fått de inn på harddisken er det ofte jeg ikke ser poenget med å kjøpe spillet i ettertid. Alikevell har jeg en hel bokhylle full av kjøpte spill, og jeg bruker relativt mye penger på spill. Grunnen til det er at piratkopiering har gitt meg mulighet til å prøve mange spill jeg normalt aldri ville hørt om, og om jeg nødvendigvis ikke kjøper spillet, har det svært ofte skjedd at jeg har kjøpt oppfølgere. (Lastet feks ned Gothic for mange år siden, og etter det har jeg kjøpt både Gothic II og II. Samme med X2, X3 og X3 Terran Conflict, samt Heroes 3-5 ink exp, og Might and Magic 6-9) Kan sikkert nevne godt over 100 spill jeg har i bokhylla som har blitt kjøpt fordi jeg lastet ned tidligere spill i serien som jeg likte.

Lenke til kommentar
Samtidig anslår Bloomberg.com at EA allerede har tapt rundt ni millioner dollar på nedlastingene.

Må de virkelig gå ut med slike tall hver gang et nytt spill kommer? Bare det å si at de har tapt penger stemmer heller ikke.

Så sant så sant. Dette er jo selvfølgelig bare vås, og Sims3 kommer til å selge som hakka møkk.

Lenke til kommentar

Har du lastet det ned, installert det, og startet spillet, og uansett om du så har spilt i 5 minutter eller 50 timer, du skulle egentlig ha kjøpt spillet for å ha kommet så langt. Du har benyttet deg av noe som skulle ha kostet deg penger. Om du ikke hadde tenkt å kjøpe spillet om du måtte betalt for det, er irrelevant, du har allerede gjort noe som skulle gitt produsenten et salg. Klart dette er et tapt inntekt for produsenten.

 

Blir som å installere en piratkopi av Vista, bruke det i 2 år, og si, "Nei, dette er ikke et tapt salg for jeg hadde ikke kjøpt det om jeg måtte betale". Du har jo allerede brukt det.

Lenke til kommentar
jeg synes det er så trist å høre sånt. jeg laster ned så mye musikk og film jeg vil, men akkurat spill er jeg imot. fordi det fører til at det blir ferre og ferre spill som kommer til pc :(

Så fordi noen gjør det du ikke gjør er det galt, men når du gjør noe som egentlig er like ille så er det greit?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...