lolidude Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg skjønner det ikke forde ingen har lært meg om det Endret 4. juni 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Vel, som alle veit, så er det ein del (kremt kremt... veldig mange) i Noreg som ikkje har forstått å/og-regelen.Og eg greier ikkje å forstå det. Korleis går det an å ikkje forstå den? Så denne tråden litt sent, så jeg har ikke lest den... men vil bare slenge inn min kommentar og si at jeg heller ikke kan skjønne det helt. Er greit at vi skjønner hva andre sier uansett, men det er jo slett ikke vanskelig å forstå noe så enkelt som å/og-reglene. Kan la "så og si" passere siden grammatikken i akkurat det uttrykket kan være vanskelig å plassere, om du skjønner... Men altså... nei, jeg vet ikke jeg. Jeg forstår ikke hva det er som er vanskelig med dette Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det verste er at mange også snakker sånn. "Det vi må gjøre er og heve prisene", med hard G. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kan se for meg hvordan de også putter "og" i stedet for "å" som deler av ord... "Det vi mog gjøre er og heve prisene". Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Kan se for meg hvordan de også putter "og" i stedet for "å" som deler av ord... "Det vi mog gjøre er og heve prisene". Det er irriterende. En venn av meg skrev sånn før. Men han skrev "måg". Endret 13. august 2009 av Osecia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå