Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert operativsystem på selvbyggd PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte en PC i deler her om dagen :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294

Alt ser ut til å funke etter at jeg kobla alt sammen, men får ikke opp Booring screen og får heller ikke installert operativsystemet.

Noen som vet hva som kan ha gått galt? eller hva som må gjøres?

Har egentlig aldri bygget en PC fra bunnen av.

Star at det ikke er signal på skjermen.

Takker for svar.

Endret av Ziang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har koblet til alle kablene for skjermkort? Mener at det skal være 2 stk 6 pins strøm kabler på dette kortet. Ikke signal til skjermen betyr noe galt med skjermkort, som regel kabler.

Og dobbelsjekk alle kabeler at de er satt i. Har bommet noen ganger jeg på det og har bygget mine egne PCer i 15 år snart.

Sjekk at minne brikkene står i rett spor, mener de skal stå i de to gule sporene.

Kan du ta av det ene sidepanelet og se om alle vifter går, og at hard disk pluss DVD drev starter.

Lenke til kommentar

Ser ut som om det ikke er noe med skjermkortet. Jeg testet akkurat skjermkortet jeg har på en annen data. Men uten hell. fortsatt svart på skjermen. Kan heller ikke se at jeg har koblet feil noen steder. lys,vifter og alt går rundt men det skjer ikke noe på skjermen. kjører også bare en minnebrikke ettersom jeg googla litt rundt.CD-rom'en lyser og går rundt, også hardisken.

men skjer ingenting :o

Lenke til kommentar
... får ikke opp Booring screen og får heller ikke installert operativsystemet ...

Du skal være glad at du ikke får en booring screen, kanskje kommer det en funny screen istedet :!:

Fra spøk til alvor:

har du koblet til begge strømkablene til hovedkortet ?

(en "vanlig" feil er å glemme den lille 4-pins pluggen oppe i hjørnet)

Lenke til kommentar
... får ikke opp Booring screen og får heller ikke installert operativsystemet ...

Du skal være glad at du ikke får en booring screen, kanskje kommer det en funny screen istedet :!:

Fra spøk til alvor:

har du koblet til begge strømkablene til hovedkortet ?

(en "vanlig" feil er å glemme den lille 4-pins pluggen oppe i hjørnet)

Ja, det var nok den! men det alltid noe som ikke funker...

Skulle installere XP professional. Dataen kjører fra CDrom og skjermen blir blå mens det står : Installerer Windows XP professional, men så står det: Kan ikke lese CDen du satte inn, eller CDen er en ugyldig windows CDvil altså ikke fortsette!

Endret av Ziang
Lenke til kommentar

Som jeg sa, "Og dobbelsjekk alle kabeler at de er satt i. Har bommet noen ganger jeg på det og har bygget mine egne PCer i 15 år snart." lett å glemme en kontakt eller noe slikt.

Problemet du har med XP CDen (regner med det er en original CD) kan være noe så enkelt at den er skitten. Prøv å tørke av den med en lett fuktet klut som ikke avgir lo dotter eller slikt. Prøv deretter igjen. Sjekk også om CDen har riper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...