Gå til innhold

Idè til casemod? BILDE(R)!


Anbefalte innlegg

Har fra før ett chieftec dragon black miditower, som jeg har satt inn en blå katode, og ett vindu. (Hjemmeskjært og uten list SELVFØLGELIG :D )

 

Har nå bestilt ett deluxe vindu med fantasy dragon logoen fra netconnection, pluss uv-tilsetnng til vannkjølinga mi, og en uv katode. Det jeg planlegger er og bruke det gamle plexiglasset, som er festa med silikon, sli kat det lett går av, til noe annet på kabinettet. Det første jeg tenkte på, var ett vindu i toppen, men dette var altfor VANLIG, såjeg planlegger og kanskje lage vindu i andre døra, bak hk-plata, og så feste noe tøft der. Mitt kabinett "theme" er dragon, så har kjøpt en dragon viftegrill til radiatoren, så hvis jeg tar bilde bak mobo platen, blir det noe dragon stuff :D

Jeg lurer på om dere har noen bedre/kulere ideèr om hva jeg kan gjøre med det gamle vinduet.. det er ca. 25x30 cm tror jeg..

 

 

Takker til alle som føler seg kreative på forhånd.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg leter etter noe litt mer orginalt..

Ideèn om vindu bak syns jeg var tøff, men så kom jeg på en ny ide, om enn helt fullstendig nytteløst, så syns jeg det hadde vært utrolig rått.

Det jeg tenker på er ett slags hull tvers igjennom pc'n, noe jeg skal prøve og forklare litt nærmere.. :wink:

 

Hvis jeg f.eks borrer hull i baksiden, ett sted hvor jeg f.eks kunne stikke en pinne e.l inn hullet, og at det kunne gått uhindra fram til andre sida av kabbiset(andre døra), kommer mest sannsynligvis til og borre hull i mobo plata, der den stikker utenfor moboet. Hvis jeg lager 2 tilsvarende hull i hver side, med f.eks plexiglass i hver ende, og så finner noe solid gjennomsiktig noe som er rundt, avlangt og lignende dimensjoner som f.eks papprullen som ligger etter en utbrukt tørkerull. Hvis dette "røret" er laget av f.eks plexi, og går gjennom hele, og har ett større vindu rundt, så kom jeg på den GENIALE ideèn (håper jeg) og bruke denne sylinderen som vanntank!

Siden jeg også har uv-tilsetning i vannet, og uv katode, vil denne sylinderen lyse opp gult. fett!

 

Er enda litt i prøvestadiet, men håper på tilbakemeldinger!! Gleder meg.

 

 

Mvh

Nvoetfiv

Lenke til kommentar

Sånn. IKKE mobb mine tegenskills i paint, siden den überkule digitale pennen min er utlånt til en venn.. Musa eier i tegning! :D (Og "håndskrifta" mi på langs bak er også excellent, mouse powah!)

 

I "profil":

 

the%20hole%20profil.jpg

 

 

The Hole sett litt mer forklarende.. :roll:

 

the%20hole2.jpg

Lenke til kommentar

Røret festes i mobo plata og døra på baksiden, som er satt fast med skruer. Røret og den sidedøra med vinduet henger ikke sammen med røret, hvsi du skjønner hva jeg mener.. :wink:

Tenk deg en slags.. slot-in hull.. At jeg lager ett hull som passer til "røret", slik at når jeg lukker døra, så faller røret på plass i plexi`et.

En annen mulighet å ha dobbel plexi, slik at vinduet og plexiplaten til "røret" ligger inntil hverandre når døra er igjen. Sistnevnte er nok lettest gjennomførlig, men er -veldig- åpen for flere forslag :woot:

 

Mvh.

Nvoetfiv

Lenke til kommentar
nvoetfiv: FFS! Converter bildene som du har lagt til til JPG/JPEG/PNG i det minste...er surt for oss ISDN/modem brukere. :grumpy:

 

Haha, når du er så dum at du kaster bort bredbåndet ditt så :lol:

 

Men, skal få konvertert de, men mekka de bare fort i paint, og gadd ikke stresse :D Skal fikse nå..

 

Men tror dere det blir fett? Og sånn melkegreie.. er den av glass? Tror ikke jeg tar sjansen.. Husk at jeg også skal montere nipler på den... Skummelt det :wink:

Lenke til kommentar
Bare sier ifra om at jeg skal prøve og tegne dette i paint nå :D

 

HAHA! jeg er flinkere til å tegne en deg så! :D

 

Men for å være seriøs, meget orginalt! gleder meg til å se det ferdige produktet..

 

men en liten tanke.. når du skal ta av sidedøren for å monge med komponentene, så bør tanken få støtte, ellers vil overvekten tilsi at den detter av.. støtte opp med en plexi plate for eksempel?

 

PS: Gothminister er drit bra!

Lenke til kommentar

 

men en liten tanke.. når du skal ta av sidedøren for å monge med komponentene, så bør tanken få støtte, ellers vil overvekten tilsi at den detter av.. støtte opp med en plexi plate for eksempel?

 

Har tenkt littegrann på dette selv. Mener du en plexibit som går langs under da? Tenkte egentlig å prøve å feste med en eller annen form for klips slik at jeg, om nødvendig, kan demontere den. Men disse klipsa bør helst være ganske kraftige, men heller ikke så store. Siden den mest sannsynlig også vil gå igjennom hd-brettet, så er vel mellom plata og bakdøre en grei plass å få festa den, uten at det blir synlig.

Tar gjerne imot tips om hvorvidt dette ville funket, og/eller hva jeg burde gjøre. :D

 

 

Mvh.

nvoetfiv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...