Ratleto Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Lekkert prisme! Det ser bittelitt skjevt ut - er vel fordi de henger i stiv ståltråd? Fint bilde! Nei, det henger ikke å ståltråd, men tror den er festet litt skeivt. Jeg rettet nemlig bildet/bildene opp etter tråden. Ser du på bildet tatt 10. juni, så er den skeiv andre veien. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Idag passerte jeg 40.000 eksponeringer på mitt 30D som jeg kjøpte for snart 1 år og 5 måneder siden. I tillegg kommer jeg snart til 20.000 på 350D som jeg kjøpte for nøyaktig 3 år siden idag. Det vil si et gjennomsnitt på nesten 55 bilder pr dag. Gjennomsnittet er kun så høyt pga fotballkamper og sånn som jeg har fotografert en del av. Men artig å regne ut likevel. 27. juni Bursdagsfest For en liten uke siden ble jeg enda et år eldre. Og idag skulle dagen feires sammen med familien. Dette er en av mange ting som samboeren har laget som vi serverte idag: Vaniljeboller med sukkerstrø Kontantene jeg fikk i bursdagsgaver idag skal brukes til makro-objektiv. Canon 30D, Tamron 17-50, håndholdt, ISO 500, 50mm, F/11, 1/25 sek. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Mmmh - vanilje.. Fin tekstur i sukkerkrystallene. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Ja, det ble litt kult. Kanskje jeg skal satse på et bilde av bare sånne en gang. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Nam! Du ser ut til å ha en snill samboer. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Jepp. Hun har stått på både i går og idag for å få ting klart til idag. Hun er rågod på å lage mat. Dersom hun blir å stå for matlagingen på Trondheims-treffet nå 4. juli, så har gjengen der noe å glede seg til. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) 27. juni blev veldig läckert! Fin komposisjon, bra exponert og motivet ser ut å smake godt... Grattis til makroobjektivet! Gleder meg til Akam-treffen. Endret 28. juni 2009 av HelenaN Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Mmmh - vanilje.. Og med sukker på. Nå fikk jeg lyst på slike. Tom Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Dagens bilde burde vel egentlig ikke vært et bilde for utfordringen, men mere et frustrasjonsbilde... Det er jo overhodet ikke noe kunstnerisk, og å se nærbilde av en LCD-skjerm, er vel mere slitsomt enn pent. 28. juni Typisk! Skulle til å trykke på bestillingsknappen hos nettbutikken til JP da jeg oppdaget "0 på lager". Typisk! Så nå må jeg vel kjøpe ikke-EU-utgaven som koster omtrent en halv tusenlapp mer i butikk. Objektivet det er snakk om er Canon EF 100mm f/2,8 macro. Endret 28. juni 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Har du vurdert alternativer, da? Canons er etter sigende best som "vanlig" 100mm, men til makrobilder skulle Sigma, Tamron og Tokina nesten være enda litt skarpere.. Men - ikke gøy når ting blir forsinket. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Har vurdert alternativer, ja. Har lest anbefalingene på The-Digital-picture.com. Jeg syntes det var veldig stor forskjell i kvalitet på bildene (selv om det ikke er makro på eksempelbildene) i denne testen av Tamron 90mm. Også vil jeg helst ikke over 5000,-. Endret 29. juni 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Da var "0 på lager" plutselig ingen frustrasjon lenger. Ringte JP nå, og fikk norsk modell til EU-pris, siden det kunne ta måneder før dem fikk inn EU-modellen igjen. Så om 3-4 dager har jeg objektivet i hånda. Endret 29. juni 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Wow, det var snillt av JP! Grattis! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Whohoo! Da slipper du også å få støpt inn EU-logoen i frontglasset. Erhm. ..Eller er det på tide for Trondster å få en kaffekopp igjen? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Ikke verst av JP det, nei. Men det er jo egentlig slikt man bør forvente av alle butikker, men som de færreste gjør. Produktet er forresten tatt ut av nettbutikken nå, siden de ikke kan skaffe det med det første. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 29. juni Kattegjesp Nok en gang hadde jeg helt andre planer for bildet idag. Tenkte jeg skulle ha håret til ei på 6 år i nabohuset stående til alle kanter etter hopping i trampolina, men jeg tror håret hennes er blitt for tykt og langt. I fjor så håret hennes helt villt ut etter en tur på trampolina... Men, men. Det ble nå katta vår igjen. Bare 2. gang på en hel måned. Ikke verst egentlig. Ser selv at bakgrunnen er ganske forstyrrende. Har prøvd å fikse på det, men det eneste som er gjort, er å fjerne gjenskinnet i blått i vinduet som katta "gaper over". Canon 30D, Tamron 17-50, håndholdt, ISO 500, 24mm, f/5,6 1/1250 sek. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Det var da et inderlig, smittsomt gjesp! *går og legger seg* :D Bra fanget - det der må da ha vært på full åpning! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Ja, jeg var litt spent på om gjespet var smittsomt - for det var det nemlig på meg. God natt! Endret 29. juni 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) 30. juni Game over! Og da tenker jeg ikke på juniutfordringen, men at jeg skal gifte meg i august... De fleste som vet at jeg skal gifte meg, vet også at jeg overhodet ikke hadde planer om å gifte meg. Men så er det noe som heter kompromisser... Minn meg på det i midten av august, så skal jeg ta bilde av kaketoppen vi skal ha. Den sier litt om saken den og. Trøsten får være at jeg fikk denne t-skjorta av kusina/forloveren til samboeren, som også vet at jeg spiller en del dataspill. Dette er første gangen jeg tar et ordentlig selvportrett. Må si meg noenlunde fornøyd. Canon 30D, Tamron 17-50, stativ, blits, hjelp av svoger til å holde blits (men jeg trykket på utløserknappen selv!), ISO 400, 34mm, f/4, 1/400 sek etter solnedgang. Var egentlig noen skygger med i bildet fra blitsen, men fikk forsåvidt fjernet dem uten altfor mye pes. Jeg tenkte forresten at denne tråden skulle få leve litt lenger enn bare ut juni. Fra i morgen av, 1. juli, vil jeg etterkomme ønske fra den første som skriver ønsket sitt hver dag fremover til 10. juli (altså førstemann/kvinne som skriver et ønske etter midnatt). Dette ønsket kan være å legge ut original av bildet for en dato, et bilde jeg tenkte som alternativ en dato, eller andre ønsker jeg kan etterkomme for en viss dato. Det har vært artig å måtte ta bilde hver dag i en periode, selv om det var et pes enkelte dager. Men jeg må si meg fornøyd med at jeg har fått gjennomført det med bare 2 frikort. Eller, si 2,5 frikort. Den 28. var virkelig dårlig. Endret 30. juni 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 ... 1/400 sek etter solnedgang ... Uslåelig presisjon! Takk for en fin fest. Synes du har fått til mye fint, men skulle gjerne hatt det bollebildet litt mindre livaktig, her må det nattmat til ... Uttrykket i det siste bildet er ubetalelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå