AstroChicken Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Sterke kontrastfarger og eksemplariske linjer. Kunne jo vært brukt som undervisningsmateriell dette her Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Takk igjen for kommentarer på de siste bildene. 21. juni Adrenalin Jeg hadde planene klare for hva som skulle være dagens motiv, men det endte opp med noe helt annet, siden været faktisk var bra idag - for første gang på 2-3 uker (med unntak av onsdag). Jeg dro til Ringve botaniske hage med et nesten helt brød, og ei jentunge på 9 år i svigerfamilien. Vi kunne nok fint hatt 3 hele brød, før alle hadde blitt fornøyde... Det var amper stemning blant en del av endene, og dette vises tydelig i bildet. Jeg hadde et roligere alternativ (andemor og 7 andunger som alle kikker samme vei), men dette var det beste. Canon 30D, Canon EF 70-200 L IS USM, ISO 100, 165mm, f/11, 1/125 sek. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 :!: :!: ..morsomt bilde, det var vel nærmest Andrenalin det der RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Her var det action, ja! Liker det nesten tydelige andehodet på venstresiden der og silhuetten av det andre hodet - hodene gjør bildet.. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Oj, här har det skett mye medan jeg var bortreist. 18. Juni er fint fångat! Kanske litt blekt(?), men jeg liker det. 20. Juni er närmast perfekt komponerad. Liker virkeligen de starka fargerna. 21. Juni er et blinkskudd! Herligt bilde. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 22. juni Flyfoto av den store Nidelv-ormen Og nei, selvfølgelig er det ikke et flyfoto. Ikke pleier det å stå "Nidelva" i elva hvis man er ute og flyr heller. Dette er et info-skilt ved Leirfossen her i Trondheim, som var invadert av larver. Bildet er såpass uklart og greier at hva jeg brukte av ISO og blenderåpning og sånn er totalt uvesentlig. Dette fikk jeg nesten litt kjeft for at jeg gjorde av samboeren, når hun fikk se bildet. Det er nemlig 2-3 meter ned til bakken, og 4-5 meter ned til vannet, og jeg holder meg ikke fast i noe. Det er på oversiden av Leirfossen, og jeg MÅTTE jo ta bilder den veien også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Upppsss...hvorfor legge DET bildet i spoiler da! RandiA Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Upppsss...hvorfor legge DET bildet i spoiler da!RandiA Fordi det blir litt for mye sånn "se hvor dumdristig jeg er" til å legge ut som hovedbilde. Hvis ørten andre mener det samme som deg, vil jeg vurdere å gjøre om på postingen, men da skal det mange til. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Dagens bilde blir en slags hyllest til Carmelita sitt gode fotoarbeid denne måneden. 23. juni Ich liebe hausgemachte Waffeln Siden jeg kun har hatt én time med fransk i hele mitt liv, så måtte jeg ta det på tysk. Google translate sier at det på fransk heter "J'adore les gaufres maison", men det stemmer sikkert ikke 100%. Jeg tok en råsjans idag, og fotograferte kun denne vaffelen nå sent i kveld. Og selvfølgelig bommet jeg med noe av teknikken. Siden støv vises altfor godt over F/11 på mitt kamera for tida, så satte jeg på det, men satte fokuspunktet ALTFOR langt frem i bildet. Så selve vaffelen er ikke skarp overhodet. Men, jeg tok en sjanse - og bommet. Så da blir det dette bildet, enten det er bra eller ikke. Men jeg synes ideen funket, med å ta bildet av tallerkenen på terrassebordet som gir slike linjer i bildet. Lenke til kommentar
arela Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Huff, jeg så vaffelen for sent ellers hadde jeg kommet løpende På tide med en tur i Nidelva for meg også, lenge siden. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Huff, jeg så vaffelen for sent ellers hadde jeg kommet løpende På tide med en tur i Nidelva for meg også, lenge siden. Vaffel kan la seg gjøre på et senere tidspunkt. Akkurat nå om dagen er det litt travelt... Derfor jeg alltid driver og tar bilder på kvelden for tida.. Ved Leirfossen driver dem og gjør om ganske mye nå, i det parkområdet. Blir skikkelig fint der, ser det ut som. Dagens bilde fra meg kommer i morra en gang. Er leggetid her nå, så jeg rekker ikke fikse det. Endret 24. juni 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) 24. juni Solnedgang på Øysand mot Byneset Øysand er en langgrunn strand sør for Trondheim. Og langgrunt og tidevann oppdaget jeg var en litt uvanlig ting. Jeg satte stativ med kamera på, over en god meter fra sjøkanten. 5 minutter senere sto stativet nesten en halv meter ute i vannet. Lønner seg visst å følge med på Øysand. Canon 350D, Sigma 10-20, f/11, ISO 100. Bildet er et HDR-bilde, utifra 6 bilder med forskjellige eksponeringer. Bildet er litt mørkere enn det faktisk var der, men ellers så skal det gjengi virkeligheten ganske bra. Endret 25. juni 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Vad bra ditt bilde blev! Väldigt nära som det såg ut i verkligheten. Hmmm... Nu fick jag ännu mer lyst att skaffa Lightroom och testa milda HDR, som du gör. Jag tog ju liknande bilder, och färgerna på vattnet och himlen blev bra, men för- och bakgrunden blev väldigt mörka. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Man må ha eget program for HDR, da. Det er en funksjon Lightroom ikke har - og neppe kommer til å få. Men joda, jeg synes bildet ble ganske bra. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Man må ha eget program for HDR, da. Det er en funksjon Lightroom ikke har - og neppe kommer til å få. Men joda, jeg synes bildet ble ganske bra. Aha OK! Vad heter programmet du bruker för dine HDR? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg bruker et som heter Dynamic-Photo HDR. Det er ikke sikkert det er det beste der ute, men jeg får det til å funke sånn at bildene blir slik jeg vil ha dem. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Takk! Ska nog inte skaffa något nu (googlar lite först i så fall), men det är intressant att veta. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Det ble ikke noe bilde 25. juni. Fikk bare ikke tid. Også var det jo helt sinnsvakt varmt her. Også er det ENDA varmere idag. Var vel oppe i 28 før det gikk ned til 26 igjen. Men skal prøve å få tatt noe senere idag, da. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 26. juni Krystallprisme Dagens bilde er gjenbruk av en ide jeg fikk samme dag som jeg drev med "Lavabrus med isbiter", 10. juni. Det som er kjedelig, er at jeg ikke synes jeg fikk det til like bra idag. Her er bildet fra 10. juni som ble best av prismet: Dagens bilde er Canon 30D, Tamron 17-50, stativ, ISO 200, 41mm, f/4 og 1/800 sek. Bildet er herjet litt med i Lighroom. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Lekkert prisme! Det ser bittelitt skjevt ut - er vel fordi de henger i stiv ståltråd? Fint bilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå