Gå til innhold

Større enn 12 cm kabinettvifte?

Hermit

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har modifisert et gammelt kabinet om til noe som ligner litt mer på en møbel. For øyeblikket har jeg et innsug fremme og et utsug bak, men jeg tenkte jeg skulle øke luftstrømmen litt med å kjøre på med en vifte på siden. Men det ville sett bedre ut om viften var større enn 12cm. Har sett på et kabinett av en kompis av meg der det er en vifte på noe ala 15-20 cm, men det er en del av kabinettet.

Noen som har kommet over noen større kabinettvifter i det siste? Fant denne, men jeez, 25cm til 200 kr? Jeg betalte jo 250 for en 12cm vifte til frontinnsuget. Kan denne da være noe å ha?

Endret av Hermit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har montert den 250mm vifta i kabinettdøra på PCen til sønnen min, funker fjell det.

Den største jobben var å få et 220mm hull i kabinettdøra, ellers var installasjonen lett.

Jeg har en far som er snekker, så det burde gå greit. Men anngående støy og slikt så er den OK, eller? Kommer lite trolig til å kjøre den på full guffe hele tiden.

Da har du blitt svindlet/lurt for 250,- for en vanlig 120mm vifte er drøyt, veldig drøyt !

Her har du alt fra 200mm til 360mm vifter :D

De sender internasjonalt så det at butikken ligger i USA er ikke noe problem, har selv handlet derifra før.

Vifta jeg kjøpte var en Noctua NF-S12 120mm. Og når jeg så etter vifter så hadde støy mye å si, så det var derfor jeg endte opp på akkurat den der.

Er også litt bekymret om jeg ødelegger estetikken til det hele "møbel" konseptet jeg har kjørt på case-modden.

Endret av Hermit
Lenke til kommentar
Vifta jeg kjøpte var en Noctua NF-S12 120mm. Og når jeg så etter vifter så hadde støy mye å si, så det var derfor jeg endte opp på akkurat den der.

Er også litt bekymret om jeg ødelegger estetikken til det hele "møbel" konseptet jeg har kjørt på case-modden.

Måtte teste nå bare for høre etter og jeg er usikker på hva som lager mest støy i det oppsettet av vifta som går for fullt eller en gammel WD 80Gb IDE disk, så noe bråkete er den ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...