shug Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei, En kamerat skulle installere Windows 7 64Bit på PCen, men når jeg setter inn W7 cden og rebooter kommer det ikke opp noe i bios (Klikk en tast for å booste fra CD, f.eks). Det funker med vista cden derimot. Det er ikke noe galt med CDen da den funker på min PC, så hva kan være galt? Er det en sperre som hindrer fra å bytte OS fra vista eller, hva skal jeg gjøre? Takk for hjelp Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Sjekk BIOS og endre første boot-device til CDROM, deretter andre boot-device til S-ATA/HDD Litt rart at Vista-CDn funker, men... Lenke til kommentar
shug Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Har gjort det, men uten hell :< Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Om du har windows på den fra før så kan du pakke ut iso filen og starte installasjonen fra windows. Har gjort dette selv, fungerer uten problem. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg fikk beskjed om å starte installasjonen av Win7 ved å starte maskinen på nytt... Fikk ikke installert det fra Win Vista. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Vet ikke om dette har noe å si. Det har hendt meg at dvd spillere ikke tar dvdr- plater. Har du brent den på din egen maskin? Leser den dvden i vista? Om den gjør så er ikke det problemet. Endret 29. mai 2009 av minibig Lenke til kommentar
shug Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Brent på hans maskin. Den leser DVDen ja, men ikke noe mer at det kommer opp en "mappe" fra CDen med iso filen i. Men det skulle da funke det. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Den leser DVDen ja, men ikke noe mer at det kommer opp en "mappe" fra CDen med iso filen i. Men det skulle da funke det. Vist du ser isofilen på dvden så er den ikke brent riktig. Da er det selve ISO filen som er brent og ikke innholdet i den. Her er link til hvordan du brenner iso filer. http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetr...burnisofile.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå