Charly Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har planer om å kjøpe meg ny data og da med ASUS A7N8X Deluxe og Seagate 120GB S-ATA 7200rpm. Jeg skal bare bruke den disken visst det funker uten noe som helts innblandelse av IDE disker. Kommer det til å funke eller må jeg ha en vanlig disk også til å kjøre windass osv. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Teoretisk skal det gå fint. Har jeg aldri gjort det selv. Kan være at man må inn med en RAID driver eller noe slik under installasjon av windows 2000/XP. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Oversikt Produktbeskrivelse ASUS A7N8X Deluxe Gold - hovedkort - ATX - nForce2 SPP Produkttype Hovedkort Produktformfaktor Desktop / deskside - ATX Dimensjoner (BxDxH) 30.5 cm x 24.5 cm Brikkesett type NVidia nForce2 SPP Maks. databushastighet 333 MHz Prosessor 0 ( 1 ) - Athlon, Duron, Athlon XP RAM 0 MB (installert) / 3 GB (maks.) Støttet RAM-teknologi DDR SDRAM Diskkontroller RAID ( Seriell ATA-150 ) - integrert Diskkontroller (2.) IDE / EIDE ( DMA/ATA-133 (Ultra) Rask Driver ) - integrert Lydutgang Lydkort - nVidia nForce2 MCP-T - 5.1 surround Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet Går fint å plassere en S-ATA (Seriall ATA) disk på ASUS A7N8X GD/Deluxe ja. :smile: Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Går fint å plassere en S-ATA (Seriall ATA) disk på ASUS A7N8X GD/Deluxe ja. :smile: Det visste han fra før av... Les spørsmålet. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har et slikt HK her nå... Greier ikke å få den til å boote. Har bare en S-ATA disk, som er uformattert. Driverene til S-ATA ligger på en CD, men den får jeg ikke brukt. Finner ingenting i BIOS som løser problemet. Vil WinXP driverdisketter løse problemet? Eller må jeg ha en P-ATA disk, som jeg booter fra? Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Glem det... Det ordnet seg når jeg brukte den gode gamle Win98 oppstartsdisketten. Fdisk er et kjekt program. Så forresten på ASUS sine hjemmesider, at S-ATA har høyere prioritet enn P-ATA. Så det var ikke noe problem å installere OS når du bare har en S-ATA disk montert. Trenger heller ikke å sette opp noe i BIOS. Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har selv samme HK og disk, og du kan fint bruke bare den disken om du vil. I starten av innstallasjonen av Win XP f.eks, så må du trykke en tast for om du skal legge inn RAID-drivere før innstallasjonen fortsetter. Dette er nettopp det du må gjøre siden innstallasjonen ikke finner drivere til S-ata kontrolleren selv, og disse driverne finner du på CD'en som følger med HK'et. Red Hat 9 fant denne kontrolleren selv. Men det lar seg løse med de fleste operativsystem, skulle jeg tro. mvh Thor-Egil Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Dette funker bra for meg... Men hver gang jeg nå restarter maskinen, scanner den diskene for feil...??? Irriterende. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har akkurat samme opsett, driverene legger du på diskett, installer S-ata programme som følger med HK 'et.. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Gjorde alt på nytt, og nå funker det som det skal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå