Gå til innhold

Grafisk fremstilling av data fra skjema

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et enkelt html-skjema hvor man registrerer hvem, hva og antall. Ut i fra dette vil jeg kunne lage en grafisk fremstilling, gjerne et søylediagram, som viser meg hvor mange registreringer eller antall hver enkelt har.

Kjenner godt til HTML og er på stadiet hvor jeg kan editere noe PHP-kode. Finnes det noe bra sted på nettet hvor jeg kan lese meg til dette?

Alle forslag mottas med STOR takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har laget et enkelt html-skjema hvor man registrerer hvem, hva og antall. Ut i fra dette vil jeg kunne lage en grafisk fremstilling, gjerne et søylediagram, som viser meg hvor mange registreringer eller antall hver enkelt har.

Kjenner godt til HTML og er på stadiet hvor jeg kan editere noe PHP-kode. Finnes det noe bra sted på nettet hvor jeg kan lese meg til dette?

Alle forslag mottas med STOR takk!

Chart APIet til google er vel og bra, men er i grunn litt dumt siden du kan lage ett enkelt søylediagram ved å bare bruke HTML og litt enkel matematikk i programmet ditt. Dessuten finnes det flash varianter der ute som knuser google sine diagrammer.

Her er mitt dårlige sannsynligvis ubrukelige eksempel.

<?php

$antallStemmerTotalt = 300;

$resultat1 = 150;

$resultat2 = 150;

$resultat1bredde = $resultat1 / $antallStemmerTotalt;

$resultat2bredde = $resultat2 / $antallStemmerTotalt;

?>

<div>

Resultat 1 <div style="background-color:blue;" width="<?php echo $resultat1bredde ?>"></div>

Resultat 2 <div style="background-color:red;" width="<?php echo $resultat2bredde ?>"></div>

</div>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...