mariu1519 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det er derfor meningsløst (og det er ikke subjektivt) å kritisere noen for å si sin mening... Som om jeg skulle sagt det selv. Det jeg sier er at man trenger ikke å gå så hardt ut mot en som nettopp har startet med fotografering. Tips er flott, og det har jeg allerede skrevet, men man trenger ikke å gå rett ut å si "dette er søppel". Hvordan skal trådstarter da skjønne hva han kunne gjort annerledes? Jeg synes bare det var veldig ubegrunnet å konstatere at "dette var meningsløst", og ikke si så mye mer. Tror du en gjennomsnittlig portrettfotografs bilder vil bli husket, eller i det hele tatt eksistere om fem hundre år? Hvorfor tror du det? Du skjønte ikke poenget mitt. Det finnes uttallige bilder med likt motiv, men hver enkelt fotografs tolkning av motivet kan være annerledes. Bildet av huset er f. eks. tillagt en sepiaeffekt, som gir bildet en annen betydning enn hvis det hadde vært vanlige farger. Det er forskjell på stil og mangel på ferdigheter og motiv. "Kjedelige og uinteressante motiver" er ikke en stil. Og når du sier "godta det", så er det du som setter deg opp som en slags relativistisk meta-smaksdommer. Hva gir deg rett til å bestemme smaken til andre? En til misforståelse. Det var ikke meningen å bestemme smaken til noen andre. Det jeg mener med "godta det", er at jeg ikke synes at det er noen vits i å kritisere en nybegynner såpass hardt. Jeg mener at man kan godta at folk er nybegynnere, og være mer motiverende overfor dem, men det er kanskje bare meg. Men om du mener at vi skal "godta det" som i "lik det og ikke kritiser det" Nei. Og INGEN er ekspert når de nettopp har begynt. Mitt hovedpoeng. Skal vi nå slå en strek over dette? Det er sikkert litt kjedelig for trådstarter at vi går så off-topic. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kan poste et bilde jeg tok i Eidsvoll,på dette bildet ser vi Eidvoll tog-stasjon,ganske spesiell,har fikset på det litt i photoshop,vet ikke om det var så lurt,men jeg likte bildet,synd at det var de dumme lykte stolpene i veien men men,det er vel en del av hele bildet". Det der er ikke Eidsvoll, det der er stasjonen på Jessheim. Lenke til kommentar
Aakkenbom Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Takk for alle` svar! Først og fremst,er kjempe fornøyd med kamera,føles som god kvalitet,passer godt i hånden,ser ikke så alt for "high-tek" utsende messig,men resultatet på bilder gjør dette til at det ikke er så veldig viktig! Klager ikke på svar her,uansett om det er off topic,eller kritikk osv. Tror det er slik som en annen sa her inne,at bildene mine skapte mange forskjellige synspunkter på godt og vondt,ser og leser at jeg har mye og lære meg,men dette regnet jeg med,grunnen til at jeg postet de bildene som jeg var fornøyd med her inne var pga og få tilbake meldinger om jeg var helt "på vidda" når det gjaldt bildene mine. Har lært en del allerede,tenker mer no,og nøyere igjennom de bildene jeg velger og vise fram til offentligheten,har også begynt og tenke litt mer på hva slags tema bilder jeg vil fokusere på. Takk for tilbake meldinger som egentlig til syvende slutt viste seg og hjelpe meg på alle måter! Ja det stemmer,det bildet er tatt på Jessheim stasjon,beklager for feil informsjon! Må lære meg og tenke litt mer på fakta om bildene mine før jeg slenger dem ut på nett e.l ! Takk for meg! Endret 9. juni 2009 av Aakkenbom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå