BoarderXtrem Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei alle sammen. Har hatt min E8500 i 4G over en stund nå, men noe er galt dette er oppsettet mitt. HK asus p5q pro psu corsair 750w black pros E8500 ram Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2 skjermkort Xfx GTX 285 os Vista ultimate 64bit når jeg setter fsb på 400 og multi på 8 så er det jo 3.8ghz , men så har asus ett program som AL suite som viser bare 3.2 ghz skjønner ikke noen ting jeg. så om jeg setter den opp i bios så funker det jo ikke. for da står den feks i AL suite på 3.9 ghz ,men da i windows viser den 4.2 ++ ghz. Noe som får den til å kræsje. OCCT viser det samme som AL suite... hjelp hjelp Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Mulig det er litt tidlig på morgenen, men 8x400Mhz er da 3200Mhz??? Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Mulig det er litt tidlig på morgenen, men 8x400Mhz er da 3200Mhz??? YEPP Sett multipiler til 9, og sett FSB til 450.. sett volt til 1.3vcor ca! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Jeg vil anbefale deg til å laste ned CPU-Z! Link til nedlastningsside; http://www.cpuid.com/cpuz.php Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Jeg vil anbefale deg til å laste ned CPU-Z! Link til nedlastningsside; http://www.cpuid.com/cpuz.php Hei. jo takk for det. lastet den ned. ser at alt det jeg har gjort i bios er riktig, men i windows viser den mere. vet ikke hva som har skjed for at det er saann Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Jeg vil anbefale deg til å laste ned CPU-Z! Link til nedlastningsside; http://www.cpuid.com/cpuz.php Hei. jo takk for det. lastet den ned. ser at alt det jeg har gjort i bios er riktig, men i windows viser den mere. vet ikke hva som har skjed for at det er saann Hvilken frekvens viser CPU-Z på prosessoren? Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Jeg vil anbefale deg til å laste ned CPU-Z! Link til nedlastningsside; http://www.cpuid.com/cpuz.php Hei. jo takk for det. lastet den ned. ser at alt det jeg har gjort i bios er riktig, men i windows viser den mere. vet ikke hva som har skjed for at det er saann Hvilken frekvens viser CPU-Z på prosessoren? Den viser det jeg har satt opp i bios men det er jo s[nn at den slapper av litt uten load. 2700mhz multi er da 6. 4050 mhz. multi 9. bus speed 450mhz. rated fsb 1800mhz. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Jeg vil anbefale deg til å laste ned CPU-Z! Link til nedlastningsside; http://www.cpuid.com/cpuz.php Hei. jo takk for det. lastet den ned. ser at alt det jeg har gjort i bios er riktig, men i windows viser den mere. vet ikke hva som har skjed for at det er saann Hvilken frekvens viser CPU-Z på prosessoren? Den viser det jeg har satt opp i bios men det er jo s[nn at den slapper av litt uten load. 2700mhz multi er da 6. 4050 mhz. multi 9. bus speed 450mhz. rated fsb 1800mhz. Det skal stemme bra det da. Da er det da ikke noe som er galt for øyeblikket. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Jeg vil anbefale deg til å laste ned CPU-Z! Link til nedlastningsside; http://www.cpuid.com/cpuz.php Hei. jo takk for det. lastet den ned. ser at alt det jeg har gjort i bios er riktig, men i windows viser den mere. vet ikke hva som har skjed for at det er saann Hvilken frekvens viser CPU-Z på prosessoren? Den viser det jeg har satt opp i bios men det er jo s[nn at den slapper av litt uten load. 2700mhz multi er da 6. 4050 mhz. multi 9. bus speed 450mhz. rated fsb 1800mhz. Det skal stemme bra det da. Da er det da ikke noe som er galt for øyeblikket. Nei jeg vet det det som er så spes. nå kjører jeg på 8.5 X 460 det er jo 3,9ghz og da viser den i windows at den er 4,37ghz. hva kommer det av? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Jeg vil anbefale deg til å laste ned CPU-Z! Link til nedlastningsside; http://www.cpuid.com/cpuz.php Hei. jo takk for det. lastet den ned. ser at alt det jeg har gjort i bios er riktig, men i windows viser den mere. vet ikke hva som har skjed for at det er saann Hvilken frekvens viser CPU-Z på prosessoren? Den viser det jeg har satt opp i bios men det er jo s[nn at den slapper av litt uten load. 2700mhz multi er da 6. 4050 mhz. multi 9. bus speed 450mhz. rated fsb 1800mhz. Det skal stemme bra det da. Da er det da ikke noe som er galt for øyeblikket. Nei jeg vet det det som er så spes. nå kjører jeg på 8.5 X 460 det er jo 3,9ghz og da viser den i windows at den er 4,37ghz. hva kommer det av? Hvor mange quoter i ett inlegg klarer vi leken? cpu-z er det eneste man skal stole på. Ellers så kan man disable alle cpu features i bios. Da slipper man at multiplayer fly opp og ned når maskinen idler og vil klokke ned cpu'en. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Eller multiplier på 9,5 som er standar og FSB 425. hei alle. Ja satt den på 450 og på 9. da viser den 4050mhz. i OCCT å i AL suite. men i windows på system viser den 4.28 ghz. er det noe galt med OSèn da eller..? Tror jeg bytter fra Vista ultimate 64bit til windows 7 64bit jeg. kanskje det vil hjelpe...? kan da ikke ha det sånn hehe.. Jeg vil anbefale deg til å laste ned CPU-Z! Link til nedlastningsside; http://www.cpuid.com/cpuz.php Hei. jo takk for det. lastet den ned. ser at alt det jeg har gjort i bios er riktig, men i windows viser den mere. vet ikke hva som har skjed for at det er saann Hvilken frekvens viser CPU-Z på prosessoren? Den viser det jeg har satt opp i bios men det er jo s[nn at den slapper av litt uten load. 2700mhz multi er da 6. 4050 mhz. multi 9. bus speed 450mhz. rated fsb 1800mhz. Det skal stemme bra det da. Da er det da ikke noe som er galt for øyeblikket. Nei jeg vet det det som er så spes. nå kjører jeg på 8.5 X 460 det er jo 3,9ghz og da viser den i windows at den er 4,37ghz. hva kommer det av? Hvor mange quoter i ett inlegg klarer vi leken? cpu-z er det eneste man skal stole på. Ellers så kan man disable alle cpu features i bios. Da slipper man at multiplayer fly opp og ned når maskinen idler og vil klokke ned cpu'en. hei. he he ja vi prøver å få med så mange vi kan eller jeg kan. ja skal gjøre det i bios, men skal jo legge inn win 7 i morgen så kan jo se om jeg venter til da. takk for all hjelp.. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 har nå lagt inn win 7 64bit. kjører cpu på 4.2ghz. går så fint atte. døn stabilt. men funnet ut at når man driver å klokker litt så roter systemet. system viser nå 4.4ghz , men det går veldig bra. cpu z viser at begge kjernene kjører likt så jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det er pga windows kun rekner default multiplier til CPU*FSB. Selv om du stiller mulitiplier ned så forstor ikke windows det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå