Duckhunter Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) En kompis har problemer med at maskinen ikke vil boote. Grunnen til at jeg mistenker PSUen er at under boot så stopper Post Code på 8.4., som han har funnet ut betyr DDR voltage ready. Noen som kan bekrefte at det er strømforsyningen som er kaputt, eller må jeg fortsette feilsøket? Endret 3. juni 2009 av Duckhunter Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Ville ihvertfall prøvd en annen PSU. Ser det er den hyppigste årsaken til havarert maskinvare. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Kan ikke se noen sammenheng mellom POST kode og PSU. Spenningen til RAM blir generert på hovedkortet. Men det spørs om det er kode 84 som er feil, det stopper kanskje på neste. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Takker for svar så langt Vel, satte i min PSU, og da stoppet den på post code 9.0., men denne koden har jeg enda ikke funnet ut av hva betyr, da kompisen min er på jobb. Men at den nå går videre i boot sequens forsterker min misstanke om at det er PSU... Lenke til kommentar
zeijin Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 er ikke ekspert på dette området, men med et raskt google søk som endte i et annet forum konkluderte de ved at det enten var bios eller psuen som ga post code 90 Kilde Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Zeijin: Ja, er vel egentlig den konklusjonen jeg også er kommet fram til, men nye deler er i alle fall bestilt, så anser saken som løst Takker for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå