Iowa Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg har problemer med hovedkortet på en pc jeg kjøpte av en venn, som han et par måneder i forveien hadde kjøpt på komplett.no Hovedkortet er Msi K9n SLI-2F. (nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16) I vinter var pcen veldig ustabil, og alt kunne brått fryse.. Vet ikke hva den feilein kom av.. Det var heller ikke under tung belastning Det som skjedde var at bilde stoppa, men musikken fortsatte ut sangen, og så stoppa alt opp En gang jeg satt på pcen, kom det en lyd jeg aldri har hørt fra noen pc før, musepekeren begynte å skjelve, og etter 2-3 sekunder skrudde pcen jeg av.. Har aldri klart å starte den siden, ikke engang BIOS Når jeg trykker på powerknappen, begynner prosessorvifta å gå, og LED-lampene i chassiet begynner å lyse... Men ingen reaksjon på skjermen eller senderen til det trådløse tastaturet Siden ikke BIOS starter og komponentene ikke reagerer, regner jeg med at feilen sitter i hovedkortet. Er det noen som vet hva feilen kan skyldes, eller om feilen faktisk er at hovedkortet er defekt? Lenke til kommentar
Hellyner Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Kanskje det kan være BIOS batteriet, er ikke helt sikker, men har sett noe lignende en gang og da var det bios batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå