Gå til innhold

Hvor kan man kjøpe en elektronisk teller (helst 9 siffer)?

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk,

På min jobb er vi glad i statistikk. Derfor ønsker jeg å eksponere statistikken litt og henge opp en elektronisk teller ved resepsjonen elns. Da tenker jeg på noe alá det man kan se på film hvor man er i studio og man har en teller som viser seertall.

Gjerne kun en svart "plate"/skjerm med røde 7-punkts tall på. Jeg har sett dette i ymse varianter, men de fleste har bare 4-5 siffer. Jeg er på jakt etter noe som har litt størrelse, og kan være lettlest fra litt avstand, og har plass til 9/10 siffer. Denne bør kunne kobles til en PC, gjerne med USB, og ha et slags api jeg kan programmere mot, slik at statistikken vises i displayet. Vet noen om dette finnes, og evt. hvor jeg kan få kjøpt det? Jo billigere, jo bedre.

Har laget et enkelt bilde som viser ca hva jeg er på jakt etter.

Edit: fant en link til et slikt produkt. Dette virker som ganske presist det jeg er på jakt etter, men kunne tenkt meg noe billigere, og helst til salgs i Norge.

post-35793-1243546065_thumb.jpg

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar, drbuggs! Andre forslag tas i mot med glede!

http://www.elfa.se søk på DX514TMS f.eks.

Fortsatt stiv pris.

Denne var jo egentlig perfekt, med to unntak. Nokså dyr, men ser de har en til ca 3'000 også. Må høre om jobben er keen på å sponse. For det andre ser den kun ut til å støtte seriell port. En slik tavle vil nok være koblet til en laptop som ligger i skapet nedenfor, og denne har vel kun USB. Kanskje det kan fungere med en seriell-til-USB adapter?

Denne hadde en langt hyggeligere pris, men ser ut som man bare kan forhåndsprogrammere beskjeder, og ikke dynamisk oppdatere teksten. Telleren vil brukes til å vise oppdaterte tall. Mistenker også at denne vil være for kort, og ser for meg at det kan være vanskelig å lese hvis tallet scroller.

Lenke til kommentar
Dette burde jo være en enkel sak å bygge selv så lenge den bare skal kunne vise tall.

Jeg har ikke snøring på slikt. Samtidig er jeg avhengig av den skal kunne ta imot input fra en PC.

sjekk ut denne på ebay, ikke like stor om den på elfa, men heller ikke så dyr;)

Denne så fin ut og hadde en hyggeligere pris. Det ser dog ut som man ikke kan ha dynamisk input fra f.eks. et regneark. Det virker som man er avhengig av å sette teksten manuelt.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke den PC skjermen du allerede har, evt en skjerm nummer 2.

Hvis PC-en allerede har en utgang nummer 2 kan du kjøpe en 22" for ca 1500,-. Da kan du endre både tekst og legge inn data fra telleren live. Hvis du trenger en ekstender til skjermen koster ikke dette så ekstremt mye. Det vil vel være arbeidet (tid) med å legge kabel som blir dyrt, og det må du ant gjøre uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...