DagCh Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Har en zyxel prestige 660hw-t3 router. Den har ikke Gb porter, men jeg har en d-link DGS-1005D som er en GB switch. Det jeg da lurer på er: Hvis jeg kobler en kabel (cat 5e) til switchen, og kobler resten av hjemmenettet i switchen.. Vil jeg da få gb hastighet i hjemmenettet Jeg koblet opp på det viset, men da får jeg bare 11 mb/s mellom PC og server. Skulle det ikke vært høyere? Alt av kabler er cat 5e og alle nettverkskort støtter gb hastighet Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Du skal kunne få gb-nett lokalt i huset hvis alle datamaskiner/servere er koblet direkte sammen gjennom switchen, ja Bare koble internetten inn på switchen i tillegg og, så har du gb-nett imellom pc'r og internett Tror hvertfall det Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Du burde kunne få 1 Gbit mellom alt som ikke er koblet via ruteren. Det kan være andre ting som begrenser nettverkshastigheten, slik som veldig fragmenterte filer på en treig harddisk, for eksempel. Lenke til kommentar
DagCh Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Du burde kunne få 1 Gbit mellom alt som ikke er koblet via ruteren. Det kan være andre ting som begrenser nettverkshastigheten, slik som veldig fragmenterte filer på en treig harddisk, for eksempel. Så du mener det vil gå fortere etter en Diskdefragmentering? Harddiskene som brukes er to WD Caviar Black 640GB, er vel ikke noe treigere enn andre disker av samme type dem? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Kommer også ann på hvilken protokoll som det overføres over. Ikke veldig ekspert på dette, men noen protokoller har veldigt mye overhead i pakkene som gjør at overføringen går tregere. Dumt spørsmål, men jeg antar at det er Gb porter på datamaskinen og serveren. Lenke til kommentar
DagCh Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Alt av kabler er cat 5e og alle nettverkskort støtter gb hastighet Kommer også ann på hvilken protokoll som det overføres over. Ikke veldig ekspert på dette, men noen protokoller har veldigt mye overhead i pakkene som gjør at overføringen går tregere. Dumt spørsmål, men jeg antar at det er Gb porter på datamaskinen og serveren. Ja det er gb porter i PCn og serveren Bruker som regel ftp, ellers går det i drag and drop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå