Gå til innhold

Ferdig med Stieg Larsson - hva nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med akkuart det samme selv.

 

Savner faktisk Lisbeth så sterkt at jeg har sunket ned i en liten depresjon, og nekter å begynne på noen andre bøker før noen kan komme med noe like bra.

Orket ikke lese et ord til eksamen en gang...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Hva med Jo Nesbø? Snømannen?

 

Snømannen er oppskrytt... Men Frelseren av samme forfatter, derimot!

 

Frelseren anbefales på det varmeste :)

 

Uenig. Etter min personlige mening så er Snømannen minst like bra som Frelseren, den er overhodet ikke oppskrytt. Frelseren og Snømannen er egentlig to helt forskjellige bøker, så her er det snakk om smak og behag. Snømannen er skikkelig krim som er spennende, skummel og grusom. Frelseren er sykt bra skrevet og godt gjennomtenkt.

Jeg har kjempevanskelig for å si hvem av bøkene jeg liker best, men Snømannen var så fantastisk spennende at den topper det meste.

 

Jo Nesbø er en svært god forfatter, så jeg er med på denne anbefalelsen.

 

Selv har jeg ikke lest Stieg Larsson enda, men har planer om det når jeg får tid.

 

Litt OT til slutt: Jeg kom nettopp hjem fra Barcelona, og der var folk helt ville etter Larsson. Overalt på tog, busser, i gatene og parkene leste folk disse bøkene. Også i alle butikker sto bøkene slik at de var blikkfanget når du gikk inn i butikken. Morsomt å se hvor sykt populær denne serien har blitt!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hva med Jo Nesbø? Snømannen?

 

Snømannen er oppskrytt... Men Frelseren av samme forfatter, derimot!

 

Frelseren anbefales på det varmeste :)

 

Du burde lese dem i rekkefølge. (trur flaggermus mannen er nummer en). Hoved Handlingene er uavhengi fra bok til bok, men det er ting som går litt igjen om privat livet til hoved personen og vennene hans. Å lese en slik serie i feil rekkefølge blir som å se TV serier som Bones, CSI, NCIS, osv i uorden... du får med deg hoved storryn i hver enkelt episode men du får ikke med deg den lengere storryn om sammspillet mellom hovedpersonenne og deres privatliv.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Hva med Jo Nesbø? Snømannen?

 

Snømannen er oppskrytt... Men Frelseren av samme forfatter, derimot!

 

Frelseren anbefales på det varmeste :)

 

Du burde lese dem i rekkefølge. (trur flaggermus mannen er nummer en). Hoved Handlingene er uavhengi fra bok til bok, men det er ting som går litt igjen om privat livet til hoved personen og vennene hans. Å lese en slik serie i feil rekkefølge blir som å se TV serier som Bones, CSI, NCIS, osv i uorden... du får med deg hoved storryn i hver enkelt episode men du får ikke med deg den lengere storryn om sammspillet mellom hovedpersonenne og deres privatliv.

 

Genial metafor. :thumbup:

 

Ellers vil jeg anbefale Dan Brown. Den digitale mur har blitt en personlig favoritt.

Endret av malnor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...