Gå til innhold

Jeg ble idag lurt kraftig under kjøp av mobil på elkjøp


Anbefalte innlegg

Ah...Vi snakker tydeligvis om to forskjellige grener her. Jeg snakker om disse folkene som surrer rundt på gulvet hele dagen, og spør om man trenger hjelp og diverse. Trodde de alle var selgere, at det var jobben dems.

 

Og vil de selge noe tar de med kunden til kassen, og tar oppgjøret der.

 

 

Ja, disse er selgere. Men de har aldri noe med pengene å gjøre.

Kjøper du en mobil, så snakker du med selgeren i mobil-skranken. Dere blir enige om en pris, og han taster inn dette i datasystemet.

Så rusler du bort til kassen for å betale, hvor det sitter en annen person og tar i mot pengene.

Selvfølgelig kan man dra frem konspirasjonsteorier om at de ansatte lurer til seg penger sammen bak sjefens rygg, men dette blir bare vanvittig.

 

Og jeg syntes fortsatt det "moralske kompasset" ditt er litt ute å kjøre da du anklager ansatte på elkjøp for slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjerne min sak er noe for forbrukerrådet eller noe sånt? Det hadde vært morsomt å dratt det så langt. Ettersom jeg er misfornøyd med telefonen. Jeg liker htc og dens funksjoner. Alikevell henger den seg ofte og jeg må starte telefonen på nytt. Noe som er veldig irriterenes. Hva bør jeg gjøre? De påsto selv at det ikke var returrett for mobiltelefoner.

Hva skal forbrukerrådet gjøre? Elkjøp har ikke gjort noe galt. Du fikk se produktet og ble opplyst om prisen og du annså det for å være en god deal der og da. Du fikk nøyaktig det du betalte for så du har jo overhodet ikke blitt lurt. Det at du i ettertid angret fordi du fant den billigere i en annen butikk er ikke elkjøp sitt problem. Dette er research du må gjøre på forhånd. Hvis det er noe galt med telefonen er rutinen det samme som med en ny telefon: reparasjon.

Lenke til kommentar
Det at du i ettertid angret fordi du fant den billigere i en annen butikk er ikke elkjøp sitt problem. Dette er research du må gjøre på forhånd. Hvis det er noe galt med telefonen er rutinen det samme som med en ny telefon: reparasjon.

 

Helt enig, er ingen sak for forbrukerrådet. Elkjøp har ikke gjort noe galt i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Tror dette bare er nok en fortelling om en selger som sliter litt med lojalitet ovenfor arbeidsgiver. Noen selgere har en idè om at det å være lojal er å skaffe arbeidsgiver mest mulig penger på kort sikt uten å ta vare på kundeforhold. Dette betyr altså at man drar en del merkelige løsninger som endre opp i krangel og misnøye.

 

Hva med 30 dagers angrerett? Burde i alle fall gjelde telefonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Selv om dette ser ut til å være en litt klønete sak, har vel trådstarter krav på en lader? Jeg forutsetter da at det da handelen ble gjort, ikke ble avtalt at telefonens skulle leveres uten lader?

Lenke til kommentar
Virker som selgeren fikk en stor fortjeneste på denne telefonen? :p

Sannsynligvis tjente ikke butikken noe særlig penger på dette salget. Kombinasjonen av at modellen var ca. et år gammel og at den kanskje ikke var telenor-låst, gjør nok at den konkrete modellen var kjøpt inn til en ganske høy pris sammenlignet med nye og låste terminaler.

 

Spekulasjonene dine ellers er smakløse og hører ikke hjemme i denne tråden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lader får du helt sikkert om du går innom Elkjøp og sier ifra at det ikke fulgte med. Det skal jo streng talt alltid følge med.

 

Godt du fikk tilbake det du hadde betalt for mye hvertfall, men 700kr for en demobrukt telefon er jo fortsatt mye spørr du meg.

 

På Telekiosken der jeg jobber selger vi den til 499 med det abonementet du kjøpte med :)

Lenke til kommentar
Lader får du helt sikkert om du går innom Elkjøp og sier ifra at det ikke fulgte med. Det skal jo streng talt alltid følge med.

 

Godt du fikk tilbake det du hadde betalt for mye hvertfall, men 700kr for en demobrukt telefon er jo fortsatt mye spørr du meg.

 

På Telekiosken der jeg jobber selger vi den til 499 med det abonementet du kjøpte med :)

 

Hadde du greid det med en telefon som ikke var operatørlåst og i tillegg hadde samme kostpris som for 1 år siden?? I think NOT!!

Lenke til kommentar
Lader får du helt sikkert om du går innom Elkjøp og sier ifra at det ikke fulgte med. Det skal jo streng talt alltid følge med.

 

Godt du fikk tilbake det du hadde betalt for mye hvertfall, men 700kr for en demobrukt telefon er jo fortsatt mye spørr du meg.

 

På Telekiosken der jeg jobber selger vi den til 499 med det abonementet du kjøpte med :)

 

Hadde du greid det med en telefon som ikke var operatørlåst og i tillegg hadde samme kostpris som for 1 år siden?? I think NOT!!

Men tror neppe det er så mange som greier å selge så gamle demomodeller med vanlig fortjeneste heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...