CurSe Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Er til tider litt vanskelig å spille musikk på jobb pga at vi er i hovedsak delt opp i tre grupper: 1. Småunger som liker rap/RnB/generell listemusikk 2. Fornuftige som i hovedsak liker rock og metal 3. Godt voksne folk som rynker på nesen av musikken gruppe 1 og 2 hører på. Siden det er gruppe 3 som får størst sympati når de klager på musikken er det lurest å være på godfot med dem og siden jeg hører til i gruppe 2 så er jeg på jakt etter god rock i mangel på en bedre beskrivelse. Jeg har brent bl.a Dire Straits og Bruce Springsteen til jobben og den har falt i smak hos både gruppe 2 og 3, men det er jo begrenset hvor mange plater man kan brenne med de artistene til jobb før noen går lei. Har også snappet en del låter fra "The Rolling Stone Magazines 500 Greatest Songs Of All Time" for oss som er kjent med den filen, men nå begynner jeg å gå tom for sanger å brenne som både vi i gruppe 2 og 3 kan like. Visste ikke helt hvordan jeg skulle spørre spørsmålet for å få det "rett", men er det noen her som kan anbefale noe rock som både gamlefar og jeg på jobb kan høre på? Artister, album eller enkeltspor, jeg tar i mot alt med takk. Nydelige gitarsoloer hadde jeg satt stor pris på, men er ikke en nødvendighet. Skal se om godeste Johnny Cash har noen ukjente godbiter jeg kan brenne på en plate nå. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Blir denne litt for heftig for an far? http://no.wikipedia.org/wiki/Smoke_on_the_Water Metallica har også noen som ikke høres ut som noen så prøver å spenge hull i et fjell. http://no.wikipedia.org/wiki/Nothing_Else_Matters http://no.wikipedia.org/wiki/The_Unforgiven Endret 28. mai 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Judas priest, accept, ac/dc, iron maiden osv Blir det for "hardt"? Edit: Nazareth og scorpions kanskje? Endret 28. mai 2009 av daruu Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Har hatt Deep Purple - Highway Star på jobb uten at de har klaget på den, AC/DC har jeg brukt flere låter fra med blandet resultat. Angående AC/DC så mistenker jeg at det kanskje var mer sangen i seg selv enn at musikken var for "hard", Iron Maiden blir litt i hardeste laget for dem. Jeg kan ikke huske å ha hørt en hel Iron Maiden-sang med gamlingene uten at de enten har dempet eller byttet sang Nazareth og Scorpions hørtes ut som noe som kan falle i smak i begge leire, skal smelle på Spotify å sjekke om jeg finner noen godbiter. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Tja, kanskje Sun Kil Moon kan falla i smak? Ein litt lang song, men eg kan nesten ikkje førestella meg at nokon vil mislika sjølve musikken. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Uriah Heep liker gamlingene, ellers finner man mye her -> Heavy Prog, Proto-Prog og Top 100 (Jethro Tull burde også være bankers). Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Tja, kanskje Sun Kil Moon kan falla i smak? Ein litt lang song, men eg kan nesten ikkje førestella meg at nokon vil mislika sjølve musikken. Den sangen falt veldig i smak! Faktisk så mye at jeg lastet ned Ghosts Of The Great Highway som falt enda mer i smak så den skiva skal jeg kjøpe Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Sjekk ut Stadium Arcadium albumet til Red Hot Chilipeppers. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) CCR, The Doors og Rolling Stones muligens Pink Floyd og Camel. Endret 29. mai 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Foo fighters bør vel gå godt inn, spesielt anbefales everlong og the pretender. The Joker en en sang som spilles en del her. Hvis du får de til å hardne litt så kanskje "Flyleaf-I'm so sick" kan hjelpe på Prøv deg frem Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Prøv med litt Black Sabbath, Dio, Iron Maiden, Rainbow og slik musikk. Jeg har lagt inn det på GPSen til faren min, og han ble veldig fornøyd hvertfall. Lenke til kommentar
sonsim Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Veit ikke om jeg skal kalle det rock, men jeg foreslår Carlos Santana. Han har mange bra instrumental låter som Samba pa Ti og Europa, men også låter med gjestevokal av blant annet Chad Kroeger(Nickleback) og Steven Tyler (Aerosmith). Helt klar verdt å høre på Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Går vel egentlig under country, men Johnny Cash faller sikkert i smak. Endret 31. mai 2009 av Vowels Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg ville ha testet ut Rainbow, Manfred man osv. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Gamlingene hadde jo god musikksmak på syttitallet, mulig du kan prøve med noe litt retro. King Crimson er knall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå