Gå til innhold

Musikk: Instrumental rock: H.E.L.G.A. - "Rocket Bear"

Anbefalte innlegg

En ny singel fra det norsk-tyske rakettrock-bandet H.E.L.G.A.

Låten er å høre HER! :D (Stream eller høyreklikk og last ned).

Mikrofonene vi hadde tilgang på var ganske dårlige, og resten av produksjonsutstyret er heller ikke så altfor bra. Spesielt trommesporet er tatt opp på en veldig amatørmessig måte, men det var alt vi fikk til.

Funky or junky? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innspillingen er ikke all verden, men ser vi bort fra det så var det jo slett ikke ille!

Ble imponert, var over mine forventninger, for denne låta er jo faktisk veldig bra. Har bare hørt bananacake jeg. Morsom sang det, men denne var langt bedre. Er vel seriøsiteten som gjør det.

Starten var best, herlig!

Dere får spandere på sangen en ordentlig innspilling ja, så dere slipper det amartørmessige. Bandet vil automatisk bli tatt mer seriøst av lytterne da ;)

Lenke til kommentar

Godt å høre at du likte den :)

Det er mye som kunne ha blitt gjort bedre. Vrengen på gitaren er ikke så bra. Det hadde blitt mye bedre om trommene hadde vært bedre lydmessig sett. Det er også mye mer å hente i bassen med tanke på det musikale. Det mangler også et gitarspor på den rolige delen når keyboardet spiller alene med trommene.

Det vurderes å legge på et gitarspor til for å få et litt mer fyldig lydbilde. Men men. Noe kritikk på det musikale?

Lenke til kommentar

Det musikale har jeg ikke kompetanse nok til å kristisere, men håper noen vil ta seg av den biten og...

Alt jeg har er ører som hører hva som er behagelig og godt å høre på. Jeg synes delen med bare keyboard og trommer er helt nydelig, og ser egentlig ikke behov for mer. Er fint at det er helt enkelt en stund og. Gitaren er vel nok aktiv likevel? Dette er bare ut i fra hva jeg liker, for jeg vet hva som i følge meg er bra musikk og ikke... mens min kunnskap om musikkmekking er heller liten.

Starten, og måten bygger seg opp på var virkelig skikkelig kul, måtte bare kommentere det igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...