Hidden Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg må klargjøre en HD til i morgen, har formattert den i NTFS og fikk beskjed om å "kopiere Windows folderen til den". Det er da jeg stusser litt. Win2k har vel ikke en slik? Er det en folder på Win2k CD'en jeg skal kopiere over til HD'en? Den skal kjøres i en annen PC. Har aldri gjort dette før. Ville satt pris på svar! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Den spør om du vil kopiere windoes-filene til PC'n harddisken før videre innstallasjon. Dvs. at alle filene på CD'n blir lagt i ei midlertidig mappe på harddisken, sånn at CD-rom'en ikke trenger å være i bruk under resten av innstallasjonen. Disse midlertidige filene vil automatisk slettes når innstallasjonen er ferdig. Grunnen til at du får spørsmålet er fordi det ene valget (Ja) gjør innstallasjonen vesentlig raskere, og det andre valget (Nei) gjør at det ikke brukes så mye plass på harddisken under innstallasjonen. Jeg anbefaler at du svarer ja dersom du har minst 3GB ledig plass på harddisken som du skal innstallere windows på. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Beklager at jeg ikke forklarte det tydeligere, du misforsto litt Jeg er faktisk ikke 100% sikker på hva han mente selv.. Det er snakk om en gammel PC som skal bli oppgradert til å kjøre Win2k, den virket å ha nok RAM og burde kunne kjøre Win2k fint med litt tweaking. Dette er altså hva de ønsker: At jeg formatterer HD'en i NTFS formatet, noe jeg nettopp har gjort i Partition Magic, det gikk greit. Så vil de jeg skal legge en mappe med grunnleggende filer på den slik at de lettere kan innstallere Win2k på den PC'en. Håper du skjønner hva jeg mener, for jeg vet ikke helt hva jeg skal kopiere og hvordan de egentlig har tenkt seg det.. VENT NÅ LITT... Det du sier høres jo ganske logisk ut, men hva skjer om jeg innstallerer Win2k på den nye HD'n som tross alt ikke skal sitte i denne maskinen? Det er altså den mappen jeg vil ha tak i og legge på den andre HD'n som skal sitte i en annen maskin. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Meget godt tenkt! Med et lite triks vil det funke fint å innstallere Win2000 på HD'n når den står i din maskin. Du gjør bare følgende: Innstaller i vei, helt til alle windows-komponenter er på plass. (Før noen drivere innstalleres) Da vil maskinen restarte og deretter søke etter drivere osv. MEN IKKE RESTART, bare slå maskinen helt av da. Kobl ut harddisken og flytt den over til den gamle maskinen til vennen din. Når du da booter, så vil innstallasjonen fortsette men søke etter drivere som passer hans maskin. Dette trikset fungerer fint med alle windows-versjoner (inkl. XP). Jeg har selv brukt trikset en rekke ganger for å innstallere på gamle maskiner som har vært problematiske/umulige å boote via CD-rom og floppy. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Glimrende tips, skal prøve det i kveld! Det er en bedrift som eier PC'en den andre HD'en sitter i, men hovedsaken er at de får bootet den. Spør ikke meg hvor de har lagt Win2k CD'en.. Takker og bukker for hjelpsomt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå