Gå til innhold

Får ikke installert SP1 selv om Windows Update laster den ned og starter installsjonen.

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å få lagt inn SP1 en Toshiba Satellite L40, med Vista HomeBasic. Det er en gyldig lisens som fulgte med på maskinen når min tante kjøpte den på Expert eller Lefdal eller noe sånt.

Jeg har nå "arvet" den etter at hun fikk en ny (og vesentlig sprekere) på jobben.

Jeg skulle legge inn ZoneAlarm sin gratis versjon når jeg fikk opp en feilmelding om at "Du må først installere SP1" eller noe i den retningen, og det var det helv.... startet for alvor !

Trodde dette skulle være grei skuring etter 12 år i IT-bransjen men DER tok feil gitt, he-he ! Vel er det i all hovedsak salg jeg har drevet med, men jeg tør påstå at jeg ligger godt over det gjennomsnittelige kunnskapsnivået til "vanlige folk" (hvilket forøvrig er skremmende lavt i utgangspunktet).

Maskinen hadde ikke blitt brukt siden Mars tror jeg det var, så det var maaaaaange oppdateringer og det har tatt noen dager å få den dit hen at SP1 dukker opp via Windows Update siden. Greit tenkte jeg.... nå bør i hvertfall DET ordne seg - OOOOPS... DET gjorde det IKKE !

Den laster ned og starter installasjonen. Alt ser greit ut, men når den ENDELIG er ferdig, så kommer følgende feilmeldinger:

"Kan ikke installere oppdateringspakken. Tilbakestiller endringer"

etterfulgt av:

"Konfigurerer oppdateringen. Restarter Maskinen"

Etter at da Windows har startet opp igjen, skrivebordet ser ut som vanlig og det virker tilsynelatende som at alt er OK, så kommer denne meldingen opp:

"Windows Vista Service Pack 1 ble ikke installert på datamaskinen. Feilkode 0x800F0826" med en link til en artikkel på Microsoft supportside.

Har gått inn på den tidligere og forsøkt å forstå hva de prøver å formidle, uten at det hjalp noe som helst. Har prøvd å lese og utføre dette flere ganger, men begynner vel å innse at jeg faktisk egentlig ikke skjønner et kvekk av hva som galt, hvor feilen ligger eller hva evt. jeg gjør feil.

Kan noen være så snille å forsøke å forklare hvordan jeg skal få lagt inn SP 1, før jeg sprekker og kaster skiten ut av vinduet i frustrasjon.... Si i fra hvis det trengs mer info. om maskinens spec. eller noe.

Fant feilmld.loggen nå, og der står det bla.:

"Inst.Status: Mislykket"

"Feildetaljer: 800706B5"

Endret av fredster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve denne siden, hvis du ikke allerede har det.

Nå tror jeg at må ha forsøkt nesten ALT ! Fra install via WU, laste ned og instal både som admin og "vanlig bruker", i safety mode og vanlig mode, men ikke f... om den dritten vil inn ! Hva gjør jeg nå da ? Har ikke lyst til å gi opp heller nå, for det er i ferd med å bli en prinsippsak.....

Kontakte support er en oppsjon, men jeg vet at da blir jeg bare en kasteball mellom Toshiba og MS, som vil skylde på hverandre.

Har jobbet på begge sider av (data)bordet selv, og altså en lev. av HW og en lev. av SW, og det første som ble sagt hvis noe var feil (på BEGGE jobbene) var: "Nei, beklager men det kan ikke vi hjelpe deg med, så da må du nok desverre ringe de du kjøpte HW/SW av !"

Håper også å løse det uten å måtte reinstallere hele Vistaen.....

Ingen som har noen gode forslag ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...