jeyolf Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 jeg har tenkt å begynne å fiske på nedtil 500 m. dyp her i hardangerfjorden hvor jeg bor. jeg har kjøpt en beastmaster ax 30-50 pund og en shimano tld multiplikator + power pro. jeg er helt fersk når d gjelder å fiske på disse dypene..holder det med 0,32 snøre? vet ikke hvilken pilk som egner seg best, eller om jeg skal fiske med agn? er det noen med erfaring som har lyst å gi meg tips? kanskje flink til å "lese" havbunn. jeg legger ved et kart. takk for innspill Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Har ikke erfaring med så store dyp. Men du må i alle fall ha en diger pilk eller lodd for å få agnet/pilken ned til bunnen. Du bør finne ut litt om strømforhold for i det hele tatt se om det er fiskbart. I tillegg må du har multifilamentsnøre eller tilsvarende som er så lite elastisk som mulig. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 0.32mm multifilament skal hvertfall være mer enn godt nok til den type fiske ja. Har ikke så mye kunnskap når det gjelder havfiske men det lille eg har erfart så er det skrenter eller undervannsfjell tingen å fiske rundt. Der du finner at det fort går fra 50m til 100m eller mer brått vil du finne en del fisk som lange, brosme, torsk osv.. Personlig foretrekker eg å bruke agn når eg har drevet med havfiske. Bruker selv tung søkke nederst med noen blekksprut opphengere agnet med fersk fanget makrell. Lenke til kommentar
jeyolf Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Har ikke erfaring med så store dyp. Men du må i alle fall ha en diger pilk eller lodd for å få agnet/pilken ned til bunnen. Du bør finne ut litt om strømforhold for i det hele tatt se om det er fiskbart. I tillegg må du har multifilamentsnøre eller tilsvarende som er så lite elastisk som mulig. takk for svar 0.32mm multifilament skal hvertfall være mer enn godt nok til den type fiske ja. Har ikke så mye kunnskap når det gjelder havfiske men det lille eg har erfart så er det skrenter eller undervannsfjell tingen å fiske rundt. Der du finner at det fort går fra 50m til 100m eller mer brått vil du finne en del fisk som lange, brosme, torsk osv.. Personlig foretrekker eg å bruke agn når eg har drevet med havfiske. Bruker selv tung søkke nederst med noen blekksprut opphengere agnet med fersk fanget makrell. skal prøve blekksprut oppheng med agn Lenke til kommentar
NoOb-Jakt Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 0,32 Power Pro senne : ) Det er tingen ; ) Anbefaler å kjøpe på Ebay, der prisene for 1500 meter ligger på 800 kr Lenke til kommentar
jeyolf Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 0,32 Power Pro senne : ) Det er tingen ; ) Anbefaler å kjøpe på Ebay, der prisene for 1500 meter ligger på 800 kr ja, jeg skulle gjort det, betalte ca 700 kr. inkl. frakt for 455 m. på fishermansclub ebay next Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå