opijo Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg ønsker også å fjerne litt "valpefett" jeg har rundt magen Gerijo kardio Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Min 1RM i benk er 60 kg. Det at jeg skal begynne med å bare løfte stangen (20 kg) høres litt for lett ut. Kan jeg begynne på litt mer enn 20 kg? Lenke til kommentar
creaT Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Min 1RM i benk er 60 kg. Det at jeg skal begynne med å bare løfte stangen (20 kg) høres litt for lett ut. Kan jeg begynne på litt mer enn 20 kg? det er akuratt det med programet der. å begynne med 20kg hva er vits i d? begynn heller med 40kg du! viss du synes du har bra teknikk i øvelsene! Endret 2. juni 2009 av creaT Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Du kan starte med 30% mindre av maks 5 reps. Men dette er vis du kjenner og kan teknikken til de forskjellige øvelsene godt! Husk og les gjennom hele stronglifts 5x5 manualen. Stronglifts 5x5 hjemmeside med "manual" No really, I'm an experienced lifter. I know how to perform Squats and the other exercises. Can I start with weight on the bar?I'll assume your have good technique on all exercises and base strength. 2 solutions: * Start with 30% less weight than your 5 rep max. If you don't know your 5 rep max: do workout A and work up to 1 heavy set of 5 reps on all exercises. Same approach 2 days later with workout B. Start the next week with 30% less weight and build from there. So if you can handle 150lbs/70kg for 5 rep max, do 100lbs/50kg for 5x5 the next workout, then build from there, adding 5lbs/2.5kg each workout. First 1-2 weeks will be easy, in week 3 you'll hit 150lbs/70kg for 5x5, then 166lbs/80kg for 5x5 by the end of your 1st month. * Use bigger increments. Start with the empty bar and add 10lbs/5kg each workout on Squats & Deadlifts. You can add 10lbs/5kg per workout on the Bench Press too, but stick with 5lbs/2.5kg increases on the Overhead Press. When it gets hard to add weight each workout, switch back to smaller increments of 5lbs/2.5kg per workout. Remember: better is to start too low than too high. Let it be easy for the first 2-3 weeks, you're adding 66lbs/30kg per month anyway. The lighter weights allow you to focus on technique & speed. Do your exercises correctly and lift as fast as you can on the way up. Source: Stronglifts5x5, No realy I'm an experienced lifter. Vis du vil øke i styrke er det viktig og eta godt. Med 3+1 trening med fotball samt jogging og styrketrening 3 ganger i uka blir det mye for kroppen din og restituere. Ikke kutt ut fett, kutt ut visse fett syrer. Som mettede og trans fett syrer. Vel, mitt tips er spis nok. Edit: Flau, betryggende at mattetentament er om et par dager :!: Endret 3. juni 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 30% mindre enn 5RM betyr altså at man skal starte på 70% av det man klarer. Hvis man f.eks klarer 100 kg, begynner man med 70 kg og bygger seg oppover Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 På treningssenteret hadde jeg ikke mulighet til å ta chins/pull-ups eller inverted row. Jeg tror jeg derfor må prøve meg på et annet program. Er myorevolution programmet like bra eller bedre enn Stronglifts 5x5? http://www.myrevolution.no/artikle/5x5_et_...masse_del_1/13/ Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Eller finnes det øvelser som tilsvarer det samme som de jeg ikke hadde mulighet til å ta på treningssenteret? Liksom øvelser som bygger den samme muskelen og gir samme utfall av trening, men ikke gjøres på helt lik måte. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Stangroing og hantelroing kan du prøve? Omvendt roing får du til i benkpressracken Lenke til kommentar
creaT Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 5x5 til myrevolution er et ganske likt program som stronglifts 5x5. har hørt at mange har hatt god framgang med det. chins/pull-ups : nedtrekk med bredt grep eller omvendt grep eller inverted row:(har ikke gymet knebøy stativ??) foroverbøyd roing Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Delavar: Omvendt roing i benkpressracken går ikke, siden bare føttene skal jo bare være i bakken hele tiden. Tar jeg omvendt roing i benkpressracken så ligger hoftene mine nede på benken hele tiden. creaT: Nedtrekk har dem, men hvilken vekt skal jeg ta for å få samme resultat som hvis jeg hadde trent chins og pull ups? Kroppsvekt? Gymmet har knebøy stativ, men jeg er usikker på om stativet går langt nok ned til at jeg kan gjøre øvelsen. Men takk for tips, skal sjekke imorgen. Men myorevolution sitt programmet er vel ca. like bra som stronglifts 5x5? Det er vel ikke så stor forskjell? Lenke til kommentar
creaT Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) 1. Nedtrekk har dem, men hvilken vekt skal jeg ta for å få samme resultat som hvis jeg hadde trent chins og pull ups? Kroppsvekt? 2. Men myorevolution sitt programmet er vel ca. like bra som stronglifts 5x5? Det er vel ikke så stor forskjell? 3. Gymmet har knebøy stativ, men jeg er usikker på om stativet går langt nok ned til at jeg kan gjøre øvelsen. Men takk for tips, skal sjekke imorgen. 1. det spørs jo vilket program du skal følge. 2. SL 5x5 og myo 5x5 er vel omtrent de samme programene. bygd opp av baseøvelser begge to. 3. vis den ikke går langt nåkk ned så kan du bruke en stepboks. Endret 9. juni 2009 av creaT Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Ok, takker for gode svar her, setter pris på det. Hvilken vekt burde jeg begynne på i de forskjellige øvelsene, hvis jeg skal bruke myorevolution sitt program? Jeg tar ca. 60 i benk max, knebøy og markløft har jeg ikke trent før, men er litt sterk i bena. Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Så då må jeg finne ut min 5RM max og finne 30% av det? Eller 30% av 1RM max? Lenke til kommentar
creaT Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 det har vel ikke så mye å si, ta det du føler for:D selv har jeg tatt 30% av 1RM. Lenke til kommentar
xeigen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 det har vel ikke så mye å si, ta det du føler for:Dselv har jeg tatt 30% av 1RM. og 1RM er da søta? 10KG? Hilsen din treningskamerat.... Lenke til kommentar
creaT Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 omg det der var en totalt unødvendig kommentar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå