Gå til innhold

Hjelp til valg av hjemmekino og div.

Anbefalte innlegg

Heisann. Sitter her og vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av projektor, hvitt laken, hjemmekinoanlegg og hele pakken.

Hjemme har jeg hittil en xbox360, og en liten tv, flyttet nå på nytt rom hvor jeg ser potensiale til at jeg kunne bygd min egen lille kinosal. har en vegg noe lignendes 3x3 meter stor, og vurderer som sagt og kjøre på med projektor og hele pakken.

er det noen som vil hjelpe meg til følgende?

1. Finne en egnet projektor
  2. Finne et bra hjemmekinoanlegg
  3. Finne en god dvdspiller(KANSKJE, mulig jeg kjører på med kun xbox360)
  4. Finne alt av tilleggsutstyr jeg trenger, hvitt laken henger jeg opp på veggen selv
  5. Finne kabler så jeg kan koble opp pc til der også, sånn at jeg kan bruke det til vorspiel!

Jeg trenger altså hjelp til å finne følgende ting, helst til en billig pris da jeg er en student på 18 år som bor hjemme og ikke har noen jobb.

OM du er så hyggelig og hjelper meg, legg helst ved en link til evt projektor, fortell litt om den og hvorfor jeg bør velge akkurat den, hva som gjør det til den perfekte projektor.

Jeg vil ha et klart bilde, men jeg er ikke så altfor kresen på bilde, da pris vil ha MYE og si.

På forhånd, Takk!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Sitter her og vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av projektor, hvitt laken, hjemmekinoanlegg og hele pakken.

Hjemme har jeg hittil en xbox360, og en liten tv, flyttet nå på nytt rom hvor jeg ser potensiale til at jeg kunne bygd min egen lille kinosal. har en vegg noe lignendes 3x3 meter stor, og vurderer som sagt og kjøre på med projektor og hele pakken.

4. Finne alt av tilleggsutstyr jeg trenger, hvitt laken henger jeg opp på veggen selv
  5. Finne kabler så jeg kan koble opp pc til der også, sånn at jeg kan bruke det til vorspiel!

Jeg trenger altså hjelp til å finne følgende ting, helst til en billig pris da jeg er en student på 18 år som bor hjemme og ikke har noen jobb.

OM du er så hyggelig og hjelper meg, legg helst ved en link til evt projektor, fortell litt om den og hvorfor jeg bør velge akkurat den, hva som gjør det til den perfekte projektor.

Jeg vil ha et klart bilde, men jeg er ikke så altfor kresen på bilde, da pris vil ha MYE og si.

Epson TW700 er bra http://www.nettdata.no/catalog/product_inf...roducts_id=1600

(lyssterk, bra farger og kontrast, vedlig felksibel og lett og plassere med lens-shift, har selv TW600 og er fornøyd)

Sjekk ut avforum.no Vedlig mye god info om projektorer til kinobruk.

Sjekk ut surround.no for gode Yamaha receivere og høyttaler pakker. Anbefaler XTZ eller Dynavoice, XTZ suber er bra.

Hvis du er på trangt budsjett er Logitech Z-5500 uslåelig: http://www.pixmania.com/no/no/r/z-5500

Anbefaler ikke X360 som DVD spiller. Den støyer for mye. Kjøp deg en rimelig DVD spiller som oppskalerer med god kvalitet. Max 1000,-

Ikke bruk hvitt laken som lerret. En hvit vegg eller hvitmalt sponplate er bedre. noen kjøper også hvit "Tupplur" rullgardin fra Ikea. Du får et greit lerret fra 1500 og oppover.

Kabler bør du handle billig hos Clas eller Biltema. De billige duger veldig bra både for bilde (HDMI) og lyd (RCA coax, optisk)

Lykke til !

Lenke til kommentar

Epson TW700 er bra http://www.nettdata.no/catalog/product_inf...roducts_id=1600

(lyssterk, bra farger og kontrast, vedlig felksibel og lett og plassere med lens-shift, har selv TW600 og er fornøyd)

Sjekk ut avforum.no Vedlig mye god info om projektorer til kinobruk.

Sjekk ut surround.no for gode Yamaha receivere og høyttaler pakker. Anbefaler XTZ eller Dynavoice, XTZ suber er bra.

Hvis du er på trangt budsjett er Logitech Z-5500 uslåelig: http://www.pixmania.com/no/no/r/z-5500

Anbefaler ikke X360 som DVD spiller. Den støyer for mye. Kjøp deg en rimelig DVD spiller som oppskalerer med god kvalitet. Max 1000,-

Ikke bruk hvitt laken som lerret. En hvit vegg eller hvitmalt sponplate er bedre. noen kjøper også hvit "Tupplur" rullgardin fra Ikea. Du får et greit lerret fra 1500 og oppover.

Kabler bør du handle billig hos Clas eller Biltema. De billige duger veldig bra både for bilde (HDMI) og lyd (RCA coax, optisk)

Lykke til !

den projektoren blir for dyr for meg, har hittil funnet en god en, til 3700, men håper(selvsagt) på å finne noe billigere, trenger ikke være så UTROLIG bra bildekvalitet, men såklart, litt stilles jo, så jeg håper å finne en god en på tilbud:)

Lenke til kommentar

Okei

har nå lagt planene om en hjemmekino på hyllene, og går heretter da for følgende:

• En stor TV
  • stereo eller surround anlegg
  • kabler PC-TV så jeg kan spille av filmer fra pc'n på tv'n, og høre på musikk uten og måtte skifte ledninger osv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Akkurat nå ligger det veldig mange "billig hjemmekino-tråder" rundt på forumet, så du bør nesten ta en titt på disse. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...