superkaisa Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Heei! Jeg har stresset lenge med å prøve å få til en PHP script på nettsiden min. Og jeg har ikke fått det til enda, det jeg har gjort er å laste filene opp til server og lage MySQL database og lage noen table på PHPmyadmin. Og jeg har prøvd og endre config filen med de rette MySQL settings. Men jeg lurte på om noen kunne gi meg en link til en som dere vet fungerer og si akkurat hvordan jeg skal gjøre det. Det hadde vært veldig fint! Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Heisann, prøv med noe lignende dette: $sql = "SELECT id FROM userTable WHERE user = 'username' AND password = 'password'"; $data = mysål_query($sql); if(mysql_num_rows($data) == 1){ //Kode som skal kjøres når du er innlogget. } else{ //Ikke innlogget eller feil brukernavn og/eller passord. } Dette er selvfølgelig i velidig grove trekk og simpelt. Tar forbehold om jeg har skrevet noe feil også. Se på linken også, kasnkje den kan være til hjelp. http://php.about.com/od/finishedphp1/ss/php_login_code.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå