Scroogey Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg har funnet en annonse på QXL på batteri til mange forskjellige Canon-modeller, deriblant mitt egen; EOS 40D. Batteriet heter BP-511, mens batteriet jeg har til mitt 40D heter BP-511A. Er det noen forskjell? Og er effekten like god som orginalen? Holder det like lenge mellom hver oppladning? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Jeg har funnet en annonse på QXL på batteri til mange forskjellige Canon-modeller, deriblant mitt egen; EOS 40D. Batteriet heter BP-511, mens batteriet jeg har til mitt 40D heter BP-511A. Er det noen forskjell? Og er effekten like god som orginalen? Holder det like lenge mellom hver oppladning? Jeg har kjøpt to slike for mitt 50D, kjøpte erstatning for 400D også, men det var en annen type...har i hvert fall god erfaring med det. Disse to kostet ca kr.80 med frakt, rett i postkassen (Fra ebay)..tror det er en annen nylig tråd om dette også...: 1800mAh BP-511 Li-Ion Replacement Battery for Canon RandiA PS Edit: Ser det er du som har åpnet den andre tråden også om samme tema..... Endret 28. mai 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg har funnet en annonse på QXL på batteri til mange forskjellige Canon-modeller, deriblant mitt egen; EOS 40D. Batteriet heter BP-511, mens batteriet jeg har til mitt 40D heter BP-511A. Er det noen forskjell? Og er effekten like god som orginalen? Holder det like lenge mellom hver oppladning? Jeg har kjøpt to slike for mitt 50D, kjøpte erstatning for 400D også, men det var en annen type...har i hvert fall god erfaring med det. Disse to kostet ca kr.80 med frakt, rett i postkassen (Fra ebay)..tror det er en annen nylig tråd om dette også...: 1800mAh BP-511 Li-Ion Replacement Battery for Canon RandiA PS Edit: Ser det er du som har åpnet den andre tråden også om samme tema..... Så du merker ingen forskjell på lengden det varer av gangen? Må du lade det oftere enn orinalen? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Så du merker ingen forskjell på lengden det varer av gangen? Må du lade det oftere enn orinalen? Nei...har ikke merket det nei.men nå vet jeg ikke hvor lang levetiden er da....likevel, en svært besjeden utgift. Men det heter seg jo at man ikke skal bruke uoriginale saker da..... synder ørlite med det av og til jeg da.. Randi Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Uoriginale batterier fra "kjente" tredjepartsfabrikatører som phottix og hähnel ville jeg ikke nølt med å bruke, men no-name OEM batterier ville jeg vært litt mer forsiktig med. I de mest ekstreme tilfellene kan de sprenge. (Da snakker vi 1 in a billion kanskje) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) her kjøper du phottixbatterier til kameraet på eBay "HK supplies",tips: kjøp et sett med batterier og handgrep i samme pakka. Hvis du er litt usikker på og bestille fra eBay kan du også få kjøpt uorginale batterier i norge fra seriøse forhandlere,bla. fra Altitec Har selv kjøpt fra begge plassene og aldri vært noen problemer. Endret 29. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Så du merker ingen forskjell på lengden det varer av gangen? Må du lade det oftere enn orinalen? Jeg har kjøpt Phottix fra ebay, og de holder lenger enn originalen.. Phottix er 1600mAh mens det originale er 1390.. Endret 29. mai 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Så du merker ingen forskjell på lengden det varer av gangen? Må du lade det oftere enn orinalen? Jeg har kjøpt Phottix fra ebay, og de holder lenger enn originalen.. Phottix er 1600mAh mens det originale er 1390.. Det originale til mitt EOS 50D er på 1390mAh, det uoriginale er på 1800mAh...var litt usikker på om det gjorde noe, men det varer vel egentlig lengre da...det viktigste er vel at 7.4v er det samme på begge.... RandiA Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 her kjøper du phottixbatterier til kameraet på eBay "HK supplies",tips: kjøp et sett med batterier og handgrep i samme pakka. Hvis du er litt usikker på og bestille fra eBay kan du også få kjøpt uorginale batterier i norge fra seriøse forhandlere,bla. fra Altitec Har selv kjøpt fra begge plassene og aldri vært noen problemer. Takk for gode forslag. Tror det blir til at jeg kjøper på Altiec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå