Kirchhoff Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Når jeg googler ser jeg at jeg ikke er den eneste som har dette problemet, men det ser ikke ut som at noen har noen løsning på dette. Altså når jeg beveger meg lagger det faktisk ca hvert sek, særlig ved høy fps. Jeg hadde det samme problemet når jeg brukte vista og når jeg brukte vista og 5000+ cpu. Har det skjedd noe rundt dette problemet i det siste? HW: PH II 720 overklokket W7 RC 32bit 4gb ram 3870 overklokket ccc 9.4 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 en annen driver da ? mulig det er et ati problem siden jeg ikke har hatt noe problemer med det. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Det er noe med ati sine drivere ja, det er veldig mange som har dette problemet. Hadde det i vista, og har det i windows 7 nå. Eneste "løsningen" jeg har sett på nettet er å sette et fps tak på <40, og det er uakseptabelt. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 har du prøvd tripple buffering sammen med vsync ? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 HVa vil det si? hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 du bruker D3Doverider som kommer med riva tuner. der velger du tripple buffering og vsync. skal også gå ann å sette det på via driver innstillinger. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Det hadde så godt som ingen effekt desverre, Du kan se på bildene jeg har lagt ved, det er de plutselige hoppene ned og opp som viser hvor denne lag lignende hakkingen oppstår. Når jeg ser på benchmarken som de er tatt ut av ser jeg at den oppstår mest når kameraet er mest i bevegelse over flere overflater, dvs at når kameraet sveiper over et tak(du ser ikke annet) forsvinner hakkingen, men når du ser over et område og kameraet beveger seg, begynner det å hakke. Uten triple buffering øverst, med triple buffering under, dx10 uten triple buffering under der igjen og dx9 nederst(legg merke til at den mangler de små vibrasjonene). Endret 30. mai 2009 av O:M:A Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Skjer bare med ATI, dessuten bruker Far cry dx10.1. Noe som faktisk kan være grunnen, da Nvidia kun bruker dx10.0. Sendte ATI support en mail om dette, det eneste de spurte om var om jeg brukte native power connector på mitt skjermkort. Selv om dette er et ganske vanlig problem. Jeg har bygd en pc med 4850 som ikke hadde det problemet, merkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå