Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Finner ikke HDD under installasjon til Windows

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat mottatt nye PCen og satt den sammen, alt fungerer, med unntak av at den ikke finner harddiskene som står i Raid-0 under windows oppstart. Den finner den i BIOS, men ikke under windows install.

Jeg har prøvd med både Win XP og Win7, ingen finner harddiskene.

Her er oppsettet mitt: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...05-77647F5E0273

forskjellen er at jeg har to slike harddisker: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=367431

Har satt harddiskene i RAID og det står "functional" hva må jeg gjøre? får ikke formattert gjennom windows da jeg kjører på bærbar akkurat nå.

Sorry, fiksa linken til handlelista nå

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg glemte det. koblet til min gamle HDD med win7 beta installert på, ble ferdig med "windows is starting up" også startet maskinen seg på nytt. Skal skru av raid i bios nå.

Nei, og det kan vel ikke være involvert noe nVidia greier i pur AMD / ATI chipset PC... Nå kom jeg inn i Windows med den gamle HDDen, skal prøve igjen uten raid på jeg da. :) Melder tilbake når jeg ser hva som skjer ^^

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

De er nå satt opp som rene SATA eller IDE disker og WIndows 7 finner dem ikke? Du ser dem ikke i diskbehandling en gang?

Windows Vista og Windows 7 har støtte for RAID så de skulle ikke trenge noen drivere for å bli installert på RAID disker.

Kjører selv RAID-5 med 4 disker på Intel ICH10R og har Vista Ultimate installert på RAIDen. Windows 7 RC er installert på en annen SATA disk, men er kontrollert av ICH10R kontrolleren. Hadde ikke noen problemer med installasjon på mitt Asus P5Q Deluxe hovedkort. Selv openSuSe fant alle diskene uten problemer.

Så langt finner ikke Windows 7 diskene dine under installering hvis jeg skjønner deg rett. Og du satte SATA til RAID i BIOS, og deretter satte du diskene som RAID-0 i selve RAID BIOSen? Og du ga RAID-0 oppsettet ditt navn og det hele? Restartet og prøvde å installere?

Ble mange spørsmål her, men vil gjerne vite litt om hvordan du satte opp diskene i RAID.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...