compesce mentem Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei.. Jeg kom i snakk med en jeg jobbet med om motor bytte i min Bmw 518. E34 Da sa han at vis jeg skulle gjøre det burde jeg ikke gå for en 6syl slik 520 har, men heller en 318is motor. Da jeg spurte han om den ville passe sa han at, Han kunne ikke tenkte seg noe ennet enn at den passer. Hvor mye er ca prisen på motor bytte og vil en slik motor passe? Va er det så er så spesielt med en slik motor? (is) Takk Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei.. Jeg kom i snakk med en jeg jobbet med om motor bytte i min Bmw 518. E34 Da sa han at vis jeg skulle gjøre det burde jeg ikke gå for en 6syl slik 520 har, men heller en 318is motor. Da jeg spurte han om den ville passe sa han at, Han kunne ikke tenkte seg noe ennet enn at den passer. Hvor mye er ca prisen på motor bytte og vil en slik motor passe? Va er det så er så spesielt med en slik motor? (is) Takk Hei. Vil ikke anbefale deg å bytte motor. Kjøp deg heller en ny bruktbil, f. eks. en 520 eller 525. Da får du 6 sylindret motor samtidig som du sparer deg for mye arbeid med motorbytte, og du oppnår heller ikke så stor forskjell i ytelse ved å bytte fra i til is. Det som er forskjell fra i til is er at i er 8 ventiler, mens is er 16 ventiler Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) I tillegg vil du få problemer med å få godkjent ombygging fra firer til sekser da de nye reglene tredde i kraft nylig. Blant annet får du ikke skrevet ned antall sitteplasser lengre som følge av vektøkning, så der står du allerede fast med mindre du kaster alt ekstrautstyret i bilen på havet. Så da må du regne med å kjøre rundt ulovlig da du trenger papirer fra bmw som de ikke utlverer lengre for å få den godkjent ombygd til seksylindra. Så lenge begge er samme generasjon motor så skal de passe greit, men regn med noen modifikasjoner uansett. Men uansett, jeg hadde gått for sekser fremfor firer any day. Bare lyden er noe for seg selv, og det er ikke noe problem å sette snurre på disse for enda mer effekt. Penere gange, morsommere motorkarakteristikk osv. Endret 28. mai 2009 av Brian Lenke til kommentar
citronen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Veit om mange som har gjort akkurat dette. Det passer stort sett over hverandre, men som Brian sier, så må du forvente arbeidstimer og modifikasjoner. Du må også belage deg på feilsøking dersom droget ikke starter etter endt arbeid - og at du kanskje ikke får kjørt noen plass med bilen i ukene etter... Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg vil tro du får det samme problemet som med 6-erene i E36 og E34. På E34 er "gropa" i bunnpappa foran, mens på E36 er den bak. Den treffer traversen. Jeg har mer tro på bytte av topp, uten at jeg skal garantere at alt passer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå