theda9el2k Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei! I bilen min sitter det da en 2.2L dieselmotor (cdi). Bilen kjøpte jeg for noen uker siden. Har i det siste merket meg at den typiske dieseltikkingen har blitt noe grovere. Så i dag peila jeg olja, og der ser jeg at oljenivået er noe over det som er maksimum. Olja ble sist skiftet på verksted da jeg selv ikke hadde tid til å gjøre det. Dette ble gjort for ca tusen km siden. Tror dere dette har gjort noe skade, og har den tikkingen noe med dette å gjøre? Gikk ut i stad, og med litt lungekraft fikk jeg sugd ut en halv liter olje (ps: det er dritt og få olje i munnen! Det smaker helt forferdelig). så nå er oljestanden slik den skal være. Tar jeg ikke mye feil, så bedret tikkingen seg noe. Kan nevne at jeg ikke har merket noe på effekten. Bilen drar like godt osv. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 jeg hadde klaget på verkstede da du kan få masse problemer med dette, alt av pakninger osv kan jo gå til helvete pga får mye olje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå