Ludvig86 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Windows XP Pro ASUS Maximus 2 Formula Corsair 650W PSU Corsair Dominator Twin2X8500C6D DDR2 4096MB XFX GeForce GTX 285 650M 1GB Intel Core 2 Duo E8400 3.0 GHz Socket LGA775 6MB 1333Mhz For noen måneder siden (Mars) begyde jeg min aller første PC, og det gikk bra. Men i den senere tiden har maskinen begynt å fryse helt. Alt bare låser seg og jeg må holde inne av/på-knappen for å få maskinen til å slå seg av. Det skjer ikke så alt for ofte, men ofte nok til at det har blitt et stort irritasjonsmoment. Jeg klarer ikke å tenke hva det kan vere. (Skjermkortet ligger med høyeste Maxtemp. på 38 grader) Noen som vethva det kan vere? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Har du installert noen programer som kan tenkes å forårsake problemet? Har du installert drivere? Virus/malware? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Mener å ha nyeste drivere. Kan ikke tenkte meg at jeg har innstallert noen programmer som kan vere til skade? Bruker maskinen for det meste til nettbruk. Tar ukentlig overhøvlig av maskinen ved hjelp av SpyBot S&D, AdAware, CCleaner, Registry Mechanic, Malwarebyte's Anti-Malware og AVG, samt diskopprydding. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Ingen som vet hva som kan gjøre det? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du kan prøve PC WIZARD eller HWMonitorsom viser max/min,og sjekke om du har temp i orden,kjør et spill som stresser pc'en med HWMonitor oppe. Post gjerne bilder av dem. Har du noen misslykka windows update i oppdateringsloggen? Hvilken spenning har du på rammen,er det 8500C5D du har,fant ikke 8500C6D Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 google etter memtest86+ (gratis), last ned og kjør over natta random frysing av maskiner er ofte minnerelatert ved forsiktig nettbruk vil det oppleves helt tilfeldig når maskinen plutselig finner på å bruke akkurat den delen av minnet som ikke virker. ved spilling av "tunge" spill vil det skje mye fortere og oftere. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Du kan prøve PC WIZARD eller HWMonitorsom viser max/min,og sjekke om du har temp i orden,kjør et spill som stresser pc'en med HWMonitor oppe.Post gjerne bilder av dem. Har du noen misslykka windows update i oppdateringsloggen? Hvilken spenning har du på rammen,er det 8500C5D du har,fant ikke 8500C6D Stemmer! Det er 8500C6D https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396 Her er bilde av temperaturene: http://img207.imageshack.us/img207/718/tempy.jpg Og jeg har faktisk en misslykket oppdatering i loggen. Den heter Microsoft .NET Framework 3.0: språkpakke for x86 (KB928416) og den får jeg "mislykket" på hver eneste gang. Jeg skal ta å sjekke ut Memtest86, men hva fra siden her er det jeg skal laste ned? http://www.memtest.org/ Endret 1. juni 2009 av Ludvig86 Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du skal laste ned Bootable ISO (.zip),pakk den ut til en iso-fil,lag en boot cd med ImgBurn 2.4.4.0 av iso fila,eller et annet iso brenne program.Boot opp pc'en med den. Burning ISO Images with ImgBurn OCCT Perestroïka 3.1.0,er også et enkelt stress program som du kan kjøre i windows. Sett Max cpu temp til 73 grader C,før du tester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå