opijo Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Jeg er en gutt på 14 år, veier 55-58 kg , 160-165 cm høy. Jeg pleier å trene på treningstudio 3 ganger i uken. Det har seg sånn at jeg blir nevt som den svakeste i klassen , hvis noen slår meg eller plager meg så pleier jeg egentlig ikke å ta igjen. Men men , Benkpress: 40KG (klarer helt sikkert 50KG på 1 rep) Overhead press: 20KG (har aldri prøvd mer enn 20KG , men 20KG er ganske lett) Markløft: (40-60KG) - har bare prøvd 40KG og det gikk ganske fint.. Har litt problemmer med ryggen. Dips: jeg klarer 11 stykker helt fint uten noe vekt. Chin-ups: 11 stykker er rekorden. Jeg trener egentlig ikke styrke , mest volum på litt mindre vekter. (Skal lage logg neste uke ) Endret 28. mai 2009 av opijo Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Mange ser på dette som grunnleggende sterk: Markløft: 2 x kroppsvekta Knebøy: 1.5 x kroppsvekta Benkpress: 1 x kroppsvekta. Men du veier svært lite, så allikevel hvis du er sterk iforskjell til din vekt. Vil nok en gutt på 70kg være sterkere. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Du er iallefall sterkere enn meg, det er det ikke noe å si på. Klarer ikke å løfte min egen ræv engang! :| Lenke til kommentar
opijo Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Seriøse svar.. Benkpress: 1 x kroppsvekta. , jeg er jo snart oppi 1RM da - 15KG til - det skal jeg nok klare Endret 28. mai 2009 av opijo Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Synes spesielt chinsa dine er bra Dipsene er slett ikke verst heller. Siden du er en lett kar så vil jeg tro at det å øke matinntaket samtidig som du trener bra vil gi deg solide løft i flere av baseøvelsene. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Haha, I mine gammle dager(da jeg var 20kg lettere) greide jeg 32 chinups. Nå har jeg ikke prøvd men jeg ville være overasket om jeg greide mer enn 5, de ekstra 20kg(ikke alt er fett) gjør det nok vansklig. Men du er jo helt klart sterk for vekta di, men styrke har ofte lite med slag kraft å gjøre. Ikke at jeg anbefaler at du slår tilbake, men viss du i teorien ville det, det kamp teknikker mer effektivt enn en rå styrke, Viss du feks trener judo, noe som er en relativ lett sport og lett tilgjenglig i norge vil du kunne uskadligjøre en persjon lett uten å faktisk skade han/eller hun, noe som kan skje om du tar jeg karate spark eller slag på noen, ler deg noe felle tekniker så du kan lege dem i bakken uten å skade dem, er utrolig hvor mye "respekt" en persjon får om de pluttselig finner seg på ryggen, og havna der pga. en mye mindre persjon. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Haha, I mine gammle dager(da jeg var 20kg lettere) greide jeg 32 chinups. Nå har jeg ikke prøvd men jeg ville være overasket om jeg greide mer enn 5, de ekstra 20kg(ikke alt er fett) gjør det nok vansklig. hmm , de gammle dagene du var 20kg lettere var du helt sikkert mye sterkere , vi har en i klassen som veier 40 kg (15 år) , han er ganske tynn og osv.. Men han klarer ikke en chin ups en gang! Hvor mange chin ups du klarer har ikke så mye med vekten å gjøre , det er styrken i armene. Jeg har trent biceps i ganske lenge, gikk fra 5kg (en hånd) til 20kg (begge hender) på 5 uker. La meg ta et annet eksempel , vi har en annen gutt i klassen som veier litt mer enn de andre, han klarer 1-3 chin ups. Uansett om han veier 15kg mer enn meg og er like høy. Men du er jo helt klart sterk for vekta di, men styrke har ofte lite med slag kraft å gjøre Ikke at jeg liker å slå til folk da , jeg har faktisk ALDRI muret til noen. Jeg har ganske store lår, så hvis jeg blir ganske forbanna på en fyr så spener jeg til ham. En stund siden skulle en kar vise hvor tøff han var og lå et bananskal på hodet mitt. Jeg tok det som en frekkhet og fyrte til ham med benet, målet var å treffe han i magen men han tok fram hånden.. En stund seinere var han helt rød i hånden og håven. Resten av dagen kunne han ikke skrive . Endret 28. mai 2009 av opijo Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Chinups har jo noe å si på vekten da det er mer å løfte, men så klart har man ikke noe styrke i armene hjelper det ikke om man bare veier 40kg. Selv tar jeg nå 45 rep med 5kg hånd vekt, noe som er litt ta far da jeg skal bygge større muskler, så jeg må få meg en en manual der jeg kan legge på vekter etter som jeg blir sterkere. Tenker egentlig på en større stang der jeg virklig kan legge på litt tyngde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
opijo Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 45 rep med 5kg hånd vekt 45 rep på hva? Synest at 45rep er ganske lame , skal man bygge muskler er 12 reps bedre med tynge, ellers 5 reps for styrke. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 @Gunfreak Tok du 32 chins når du var 14 år? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg var vel 14-16 det var under gymmen på undomskolen. Vanligvis gjorde jeg 20, i begynneslen jukset jeg med at armene ikke var helt rette når jeg hang, det ble med en gang mye vanskliger når man faktisk rettet ut armene helt. 45 rep på hva? Det er den eneste vekten jeg har, Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Tror chin-ups og pull-ups blir brukt feil her. http://stronglifts.com/how-to-do-pull-ups-...oper-technique/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg syns faktisk chin-ups er lettere enn pullups, jeg vet det skal være omvent men ikke for meg Testet i dag chinups for første gang på 9 år og greide 5, altså bare noen % i forhold til hva jeg kunne. Testet også pushups jeg greier bare 10 vanlige pushups, 3 6 finger pushups, 1 enhånds pushup og 1 3 finger pushup Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Tror chin-ups og pull-ups blir brukt feil her. http://stronglifts.com/how-to-do-pull-ups-...oper-technique/ Har alltid trodd det var motsatt jeg. Jaja da lærte jeg noe nytt! Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Blir beskrivd motsatt stort sett i Norge ja....chins er med håndflatene mot deg og pull ups er med et breiere grep og håndflatene fra deg....som beskrivd på stronglift sida... og det er vel mer 1,2-1,3x kroppsvekt som blir regna som bra i benk... Lenke til kommentar
opijo Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Jeg syns faktisk chin-ups er lettere enn pullups, jeg vet det skal være omvent men ikke for meg Chin ups og pull ups er helt forskjellige øvelser , det spørs hva muskler du er sterkest i. Chin ups er lettest for meg fordi jeg har ganske store biceps, mens pull ups er ganske vanskelig for meg fordi jeg har ganske svak rygg (skader). Tror jeg bare klarer 2-4 pull ups. Testet faktisk Biceps nedtrekk øvelse idag , ble ganske overaska.. 50KG på biceps. Endret 29. mai 2009 av opijo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå