Big_Mac Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jobber nå på et spillprosjekt, om vi tenkte å få med vår egen musikk i spillet. Har hatt en del erfaring med Cubase 4 og musikkopptak, men trenger mer enn bare gitar. Har sett på East West Quantum Leap, men er det noen andre enten bedre, dårligere eller omtrent like bra program der ute (samma hva prisen er)? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Quantum Leap er i og for seg ikke et program, men et orkesterbibliotek, altså en VST softsynth du kan bruke i for eksempel Cubase. Om det er bedre eller dårligere enn andre ting, avhenger jo helt av hvilke lyder du er ute etter, og hvor flink du er til å bruke det. Dette er ikke sånn "trykk på "lage sang-knappen" og så er det ferdig"- saker, men relativt komplisert programvare der du må jobbe med produktet for å få til et brukbart resultat. Det er masse å velge i, noen av produktene fra Steinberg, som for eksempel "virtual guitarist" og "virtual bass" gir et mer ferdig resultat. Men dette avhenger jo som sagt hvor mye tid du er villig til å avsette. Lenke til kommentar
Big_Mac Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Tenker på noe mer lignende Quantum Leaps Symphonic Orchestra, da jeg allerede har gitar, trommer og bass. Vi helst ha litt variasjon. Har sett at Sibelius har fått bra kritikker, så kan hende jeg går med det for øyeblikket om ingenting nytt kommer opp Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Sibelius er et program rettet mot noteproduksjon, ikke lydproduksjon. Spiller du inn i Sibeilus, vil ikke lyden du får ut av programmet være noe annerledes hvis du bruker EWQL med det programmet. Det som er annerledes, er måten du jobber på, og muligheten til å få ut pene noter. Se på EWQL som en diger synth, ikke som et program man tar opp og redigerer lyd med. Endret 29. mai 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Big_Mac Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Har her foran meg Fruity Loops 8 og Miroslav Philharmonic, men fatter ikke hvordan jeg får enten "tatt opp" eller på noen måte brukt bibloteket med FL...Leste at man skulle sette Miroslav i Channels -> Add One -> Philharmonik, men finner det ikke noe sted. Søkte google etter noe, men fant ikke noe der heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå