Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Stasjonsvogn max150 000 kr

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå i et par uker sett på stasjonsvogner i prisklassen 120-150K og helst ikke eldre enn 8 år gamle.

Er det noen som har forslag på hva slags biler jeg burde holde meg unna og hvilke som er gode å ha når de begynner å bli såpass gamle.

Jeg sitter med Avensis, Mazda 6 og Honda Accord som alternativer førstnevnte og sistnevnte er fortsatt litt for dyre, men spm er om jeg kan få prutet de ned.

Jeg har sett på Vectraen og mondeoen som aktuelle,

Hvordan er det med C5 eller andre europeiske biler.

Det haster litt med bil :) så takker for all hjelp

Endret av Blackster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Mazda 6. De er ganske preget av overflaterust, pga. lakken mener jeg, men dette har eller vil bli tatt hånd om fra forhandler mener jeg. Du betaler ikke en krone.

Vil si det er den beste allrounderen.

Hvis du skal se på Audi som karen over meg foreslår, for guds skyld ikke velg automat. Velg også en der forstillingsproblemene allerede har vært og er utbedret.

Vi har en 03' A6 1.8T som har passert 150.000 og det er IKKE en billig bil å eie. Bruker masse bensin, dyre deler, dyrt merkeverksted, ikke akkurat driftsikkert heller. Hadde ikke vi hatt en bekjent som hjelper til med reparasjoner så hadde den bilen vært borte for lengst. Å utbedre problemet i forstillingen, noe vi nettopp gjorde, hadde kostet oss 40.000,- hos Møller. Tenk litt på det ;)

På en annen side står det en helt problemfri mazda ved siden av Audien. Ikke like strøken, ikke like svær, men fy så billig den er å eie! Eneste gale som har vært med den var at jeg var uheldig med en motorvask, og endte opp med å bruke trykkluft i fordeler lokket og under tennplugg hettene. Det var jo bare idiotien min som spilte inn, bilen går fint den nå.

Ja jeg vet det blir feil å sammenligne en Audi A6 og en Mazda 323f, men poenget er at japse er lettere og billigere å eie. Enkelte har ikke noe i mot å betale litt ekstra for kjørefølelsen man får av en Audi, men jeg regner med at trådstarter ikke har så veldig lyst på en problem-bil siden han tros alt nesten bare nevner japser.

Nå ble dette et veldig langt innlegg, men poenget mitt er: Velg japansk, velg Mazda ;)

Lenke til kommentar
Nå ble dette et veldig langt innlegg, men poenget mitt er: Velg japansk, velg Mazda ;)

Jeg prøvekjørte en Mazda idag, men føler at jeg må teste ut en avensis også, jeg ser at Accorden blir uheldigvis litt for dyr :( selv om jeg synes den er helt klart kulest.

Jeg kjenner problemstillingen med Audi og Passaten med forstillingene. Har erfaringer med begge. Derfor er Japanere det som er mest aktuelt, hvis ikke jeg plutselig går for Saab.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vectra er ikke dumt. Med riktig utstyr og passende motor kan du gjøre et godt kjøp, spesielt nå som Opels skjebne er uklar, og det er tyngre å selge Opel om dagen. Lett å gjøre bedre kjøp her enn på A4 og Avensis... Opel har billige deler (ofte lavere pris hos Opel enn hos Mekonomen, Torshov og andre), billig service, og bilene holder stort sett utrolig bra. Vectra stv har utrolig god plass, både i baksetet og i bagasjerommet, og er god å kjøre.

Min siste Opel, en Astra-G, hadde jeg i 10 år før jeg solgte den i vår, og den var den beste bilen vi har hatt noen gang med tanke på vedlikeholdskostnader og driftssikkerhet. Dessverre var nye Insignia så trang i baksetet at vi måtte velge noe annet enn Opel da vi kjøpte ny bil.

Lenke til kommentar

Da er ny bil kjøpt,

Det ble en Avensis, etter å ha prøvekjørt de tre japsebilene, så følte jeg at avensis var den minst støyende innvendig og med mest utstyr. Sprengte budsjettet mitt :) men nå har jeg bil for en god del år fremover.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §5, påpekes det at brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...