Gå til innhold

P45 Hovedkort og SLI?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøre to GTX 285 i SLI med:

MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2, 1600FSB, ATX, ICH10, PCI-Ex(2.0)x16

Intel Q9400

750 Watt

Vil hovedkortet støtte dette? Finnes det et mer egnet HK til prisklassen 1500 kroner?

Endret av Evenk93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ingen hovedkort med Intel brikkesett på 775 plattformen støtter SLi.

Da må du enten ha Skulltrail eller nForce.

Sistnevnte er bare skrot og rent søppel, jeg hadde heller kjørt med 1x 285 på Intel brikkesett enn å ha 2x på ett 780i/680i/790i uansett hvilken dag i uka det er snakk om.

Eller du kan ha stabil SLi ved å kjøpe Phenom og nForce, hvor nVidia ikke har hatt mulighet til å rote med minnekontrolleren.

Men vil du ha det ultimate og alt på ett hovedkort så kjøper du Core i7 da får du stabil SLi koblet med ett knall brikkesett.

Lenke til kommentar
Nei, ingen hovedkort med Intel brikkesett på 775 plattformen støtter SLi.

Da må du enten ha Skulltrail eller nForce.

Sistnevnte er bare skrot og rent søppel, jeg hadde heller kjørt med 1x 285 på Intel brikkesett enn å ha 2x på ett 780i/680i/790i uansett hvilken dag i uka det er snakk om.

Eller du kan ha stabil SLi ved å kjøpe Phenom og nForce, hvor nVidia ikke har hatt mulighet til å rote med minnekontrolleren.

Men vil du ha det ultimate og alt på ett hovedkort så kjøper du Core i7 da får du stabil SLi koblet med ett knall brikkesett.

Så det er bedre å gå med dette, og etter en periode, hvis jeg ønsker SLI, oppgradere med en core i7 og x58 HK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...