WilsonWilson Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Jeg går snart inn i mitt tredje år på videregående skole og må derfor begynne å tenke på hva jeg skal bli og hvilken utdanning jeg skal gå for. I likhet med mange andre har jeg valgt realfag som programområdet. 2. klasse: R-matematikk, fysikk, kjemi og IT 3. klasse: R-matematikk, fysikk, IT Når det gjelder valg av jobb har jeg visse kriterier som må oppfylles for at jeg i det hele tatt skal være interessert: * Lønn på 400.000+ (ca. 22000+ i mnd utbetalt etter skatt)* Arbeidstid på under 12 timer I denne tråden kan dere nevne hvilke jobber dere tror/vet som tilfredstiller kravene og gjerne legg ved bevis/begrunnelse. Mine forslag: - Advokat? - Lege? Endret 28. mai 2009 av WilsonWilson Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) jobben min (it-konsulent) veldig mange IT-jobber går tjener og jobber som dette, de fleste vil jeg påstå. men, hvorfor er lønn så utrolig viktig? Endret 28. mai 2009 av aklla Lenke til kommentar
johjoa Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 * Lønn på 400.000+ (ca. 33000+ i mnd utbetalt) med en lønn på 400 000 vil du ikke ha mere ca 22 000 utbetalt i mnd... du har glemt av vi betaler skatt.. Skal du ha utbetalt 33000 i mnd så må du finne deg en jobb med 650000++ Lenke til kommentar
WilsonWilson Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Ja, jeg vet at jeg skal velge en jobb som jeg liker og ikke utifra lønn. Men jeg har lyst til å tjene litt godt når jeg går ut i jobb og derfor er det et krav jeg har. Simple as that. Når det gjelder 400.000+ i lønn så var det selfølgelig min feil. Skal rette på det nå Håper vi kan holde oss til tema. Det er trossalt forskjellige jobber vi burde diskutere, ikke hvorfor jeg setter lønn som et krav til min fremtidige jobb Lenke til kommentar