ob1 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Heisann Jeg er på jakt etter en mobil tlf som kan ta 2 simkort samtidig (det heter vel dual sim?) og motta/opprette samteler på disse. Jeg kunne ikke ifnne slike mobiler ved å søke så jeg håpte at noen her hadde forslag eller erfaringer med dette. Lenke til kommentar
MrUnderhill Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei. Jeg venter også på en sånn mobil. SE, Nokia, HTC eller noen av de andre produsentene må snart klare og komme med er slik tlf ...... Lenke til kommentar
Soloraid Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Hei. Jeg venter også på en sånn mobil. SE, Nokia, HTC eller noen av de andre produsentene må snart klare og komme med er slik tlf ...... Hei! Jeg var nettopp i Thailand, og kjøpte meg en dual sim-telefon fra en Kina-produsent som heter G-Net. Telefonen er ganske godt spekket, med dual sim, tv-antenne, touch-screen med mer. Etter pruting betalte jeg 3.500 baht, dvs ca 630 norske kroner for den... Endret 4. juni 2009 av raidoen Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Bare "Dual Sim" hjelper deg lite, da må du skru av og på tlf for å switche, så det blir i realiteten bare som å bytte SIM. Det du trenger er Dual Standby/Dual network. http://www.dealextreme.com/products.dx/cat....dual%20standby Om du ikke er veldig komfortabel med kina-telefoner, kan du skjele til samsung. Riktignok ikke tilgjengelig i Norge av en eller annen grunn, men Samsung DuoS har funksjonen: http://www.unwiredview.com/2007/10/02/sams...sim-card-phone/ http://www.unwiredview.com/2008/04/08/sams...80-duos-coming/ http://prisguide.tek.no/product.php?produc...iew=productinfo Du finner deg en DuoS på ebay for under tusenlappen: http://phones.shop.ebay.co.uk/items/Mobile...286Q2ec0Q2em282 Hei, Jeg kjøpte en D880 da jeg var på ferie i høst. Selve telefonen er ganske enkel, mao. er det ikke så mange funskjoner på den så den kan ikke sammenlignes med de større Nokia eller HTC telefonene.. Sliter også litt med å få synkronisering med PC til å fungere skikkelig. Og så er det ganske uvante menyer når man er vant med Nokia og HTC fra før, men det er vel mest en vanesak. Dual-SIM løsningen fungerer upåklagelig. Det er helt sømløst når noen ringer inn, telefonen ringer og forbindelse opprettes automatisk uansett hvilken SIM de ringer inn på. Man velger ett av SIM kortene som "standard" og så er det dette man bruker når man ringer ut. Hvis man ønsker kan man velge det andre SIM kortet ved å trykke på en knapp på siden av telefonen etter at man har valgt kontakt/tastet nummeret. Selv har jeg ett Danks og ett Norsk SIMkort slik at når jeg er i Danmark bruker jeg det Danske som standard og visa versa. GENIALT! Forøvrig er det MICRO SD kortplass i den så man kan godt bruke den som MP3 spiller, det er også innebygget FM radio. Kameraet er OK - 3 MPixel oppløsning. MEN - og her er det største problemet. Det er ikke skandinavisk språk på den. Jeg leter akkurat nå etter ny firmware. I følge en fyr fra Samung som sa at det skulle jeg kunne få tak i på deres hjemmesider eller på diverse telebutikker. Så langt har jeg ikke klart å finne noe på nettet. Det ryktes at f.eks. Polsk firmware også inneholder Norsk Bokmål, Svensk og Dansk. Så hvis noen kjenner til firmware med betegnelsen D880XXGK3 eller D880XXHD1 så gi lyd - jeg er MEGET interessert i å få fingrene i dette. (problemet med at det ikke er skandinavisk tegnsett er at man ikke kan skrive æ,ø,å i kontaktnavn, meldinger, osv) Her vises funksjonene veldig godt: Endret 4. juni 2009 av toth Lenke til kommentar
Soloraid Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Den telefonen jeg har støtter bytte av sim uten å slå av og på telefonen. I basis instilling er begge sim aktive for mottak, mens sim1 er aktiv for utgående samtaler. Går man inn på meny, settings og dual sim-settings kan man velge kun sim 2 eller kun sim 1 aktiv. Den aktive kan da benyttes både inn og utgående Telefonen slår seg ikke av og på når du bytter fra dual til å velge en sim, heller ikke når du bytter tilbake til dual sim. EDIT: Rettelse... det er også en knapp for å ringe ut med SIM2 selv om det er dual sim som er aktiv... :) Endret 4. juni 2009 av raidoen Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Radioen: Det stemmer det, det er fordi telefonen har dual network i tillegg til dual sim. Desverre, og veldig merkelig, fins ikke dette i Norge/skandinavia. Jeg kan ikke skjønne at det ikke skulle være et enormt marked, med så mange som har mobil i jobb i tillegg til på privaten. Lenke til kommentar
PWDR Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Har kjøpt Acer DX900 til en ansatt som pendler mye mellom UK og Norge. Han påstår den funker bra og han kan motta og ringe på begge SIMkortene. Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg snakket med Samsung nå. Det er ingen planer om å lansere DuoS i norge/skandinavia, så jeg spurte om det var mulig å skaffe firmware med norsk språk. Han mente det fint kunne være mulig å trikse til, men ga ingen garantier. D980, den med touch, kan kjøpes f.eks fra frankrike for rundt 300 €. Den enkle, D780, kan kjøpes fra f.eks tyskland for rundt 150 €. Endret 4. juni 2009 av toth Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg er på jakt etter en mobil tlf som kan ta 2 simkort samtidig (det heter vel dual sim?) og motta/opprette samteler på disse. Jeg kunne ikke ifnne slike mobiler ved å søke så jeg håpte at noen her hadde forslag eller erfaringer med dette. Jeg prøver også å undersøke hvilke alternativer man har hvis man vil ha en telefon med dual standby. Hovedsakelig fordi jobben min muligens skal begynne å betale jobbrelaterte mobilsamtaler, og jeg er ikke så keen på at de skal betale private samtaler, fordi da går jeg i minus skattemessig. Så hvorfor går det ikke an å søke etter dette i prisguiden? Hvor kommer man med forslag til flere kategorier for prisguiden? Hvis noen har forslag til telefoner med dual standby så er det også fint, foreløpig har jeg bare funnet denne: http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/nyheter/mobil/article3499974.ece, men jeg hadde tenkt meg noe litt mer avansert, gjerne med fulltastatur og GPS Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det enkle og korte svaret: NEI. Dual standby finnes enkelt og greit ikke på telefoner lansert i norge. Du er nødt til å søke til utlandet rett og slett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå