Gå til innhold

Må jeg har strøm koblet på her?

Anbefalte innlegg

http://www.zive.cz/files/obrazky/2007/05kv...or_DSC05641.jpg

På bildet (av hovedkortet mitt) kan man se en molex kontakt rett over pciex1 sloten. Hva brukes denne til egentlig?

I følge hk manualen er denne til skjermkortet (står ikke mer forklart enn det). Men feks når jeg kobler til en vifte via denne kontakten så sviver den :p

En kamerat av meg har et Abit AN9 32X hk (jeg har AN9 32X Fatal1ty, skal være forksjell har jeg lest), han har en kontakt fra psu koblet inn her(, hans skjermkort har ikke egen strømkopl. på seg.)

Jeg har hatt hovedkortet i 2.5 år uten å ha noe koblet til her, men nå røk nylig skjermkortet mitt (8800GTX) og jeg ville bare finne ut om den kanskje har noe for seg... ? :p

Takker meget for alle svar :)

EDIT: et spørsmål til, den brikken det står OTES GT på (north/south bridge?) den blir svært varm, slik at man nesten ikke kan ta på den, normalt?

Endret av nekronos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å lese manualen til hovedkortet?

Står i manualen at det er strøm til pciex , står ikke noe om jeg må ha den koblet på eller ikke, står ikke konkret hva den gjør, den er bare nevnt på bildet over hk layouten

Lenke til kommentar
Hva med å lese manualen til hovedkortet?

Står i manualen at det er strøm til pciex , står ikke noe om jeg må ha den koblet på eller ikke, står ikke konkret hva den gjør, den er bare nevnt på bildet over hk layouten

Akkurat, det er NØYAKTIG det den gjør ser du.

Enklere forklart så er dette for flere skjermkort som skal trekke strøm fra PCI-E porten som leverer maks 75W.

Dette gjøres for å hjelpe på strømkravet ved SLi bruk og kort som ikke har separat PCI-E tilkobling.

Samme finnes på CrossFire, deriblant mitt Biostar I45 kort har en slik en og den finnes på ABIT IP35 Pro kortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...