nekronos Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) http://www.zive.cz/files/obrazky/2007/05kv...or_DSC05641.jpg På bildet (av hovedkortet mitt) kan man se en molex kontakt rett over pciex1 sloten. Hva brukes denne til egentlig? I følge hk manualen er denne til skjermkortet (står ikke mer forklart enn det). Men feks når jeg kobler til en vifte via denne kontakten så sviver den En kamerat av meg har et Abit AN9 32X hk (jeg har AN9 32X Fatal1ty, skal være forksjell har jeg lest), han har en kontakt fra psu koblet inn her(, hans skjermkort har ikke egen strømkopl. på seg.) Jeg har hatt hovedkortet i 2.5 år uten å ha noe koblet til her, men nå røk nylig skjermkortet mitt (8800GTX) og jeg ville bare finne ut om den kanskje har noe for seg... ? Takker meget for alle svar EDIT: et spørsmål til, den brikken det står OTES GT på (north/south bridge?) den blir svært varm, slik at man nesten ikke kan ta på den, normalt? Endret 28. mai 2009 av nekronos Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hva med å lese manualen til hovedkortet? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 mitt 4870 som bruker 2stk pci-e plugger for strøm var det med en overgang med molex-> pci-e om jeg hadde strømforsyning med bare en pci-e på, er vell til en slik overgang Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Hva med å lese manualen til hovedkortet? Står i manualen at det er strøm til pciex , står ikke noe om jeg må ha den koblet på eller ikke, står ikke konkret hva den gjør, den er bare nevnt på bildet over hk layouten Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Auxiliary 12V Power Connector: This connector provides an auxiliary power source for devices added on PCI Express slots. Det er det eneste som står i manualen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hva med å lese manualen til hovedkortet? Står i manualen at det er strøm til pciex , står ikke noe om jeg må ha den koblet på eller ikke, står ikke konkret hva den gjør, den er bare nevnt på bildet over hk layouten Akkurat, det er NØYAKTIG det den gjør ser du. Enklere forklart så er dette for flere skjermkort som skal trekke strøm fra PCI-E porten som leverer maks 75W. Dette gjøres for å hjelpe på strømkravet ved SLi bruk og kort som ikke har separat PCI-E tilkobling. Samme finnes på CrossFire, deriblant mitt Biostar I45 kort har en slik en og den finnes på ABIT IP35 Pro kortet. Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 ok, da forstår jeg det silk at den trengs somregel bare når skjermkortet ikke har separat strømtilførsel Lenke til kommentar
rhym Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det er en standard molex connector som drar strøm fra HK istedet for direkte fra PSU. Fordelen er vel litt ryddigere kabling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå