NiPNi Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Har kjøpt et par 10-pakninger med Princo 1x-plater fra Komplett. De er billige, så noen ganger velger jeg å brenne billig i 1x framfor å brenne dyrt i 4x. Men: I hver pakke har jeg hatt 2-3 feilbrenninger. Jeg har lest om andres erfaringer på nett, og alle skryter av disse platene. Er det noen andre som har brukt disse platene og som har samme problemet? Det som skjer hos meg er at Nero ikke klarer å fullføre brenningen av lead-in og blir stående i timevis uten å komme i gang med selve brenningen. Maskinen henger seg ikke, men jeg får ikke avsluttet Nero uten å drepe hele prosessen, og skuffen på brenneren er låst inntil jeg rebooter. Prøver egentlig å finne ut om det er brenneren (Sony DRU-500A, firmware 2.0f) som er problemet eller om platene ikke er så bra som man skulle tro etter å ha lest litt på nett. Når jeg brenner med Verbatim 2.4x DVD+R og +RW går alt helt fint, det er foreløpig bare Princo jeg har hatt problemer med. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Princo er litt opp og ned. Av de første 15 jeg kjøpte, var 7 uleselige på slutten av platen (ca ved 4 GB). De første 6 jeg brant virket imidlertid som de skulle, så da hadde jeg allerede bestilt 100 til fra brenner.no. Jeg vurderte å sende dem tilbake, men lot være, og av de 100 er det ca 4-5 stk som har vært dårlige på slutten. Jeg har nå kjøpt 100 Princo 4x, og har ikke hatt noen problemer med dem (har bare brent 8). Jeg bruker forøvrig Pioneer 105. Utfra det jeg har lest på http://forum.firmware-flash.com, kan det virke som om Pioneer er mindre kresen på platene enn Sony. Du kan forsøke å kjøre denne: http://sony.storagesupport.com/cdrw/diagnostics.htm. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Kjempefornøyd med Prico platene. Har kjøpt og brent 30 av disse platene uten en eneste feilbrenning. Har samme brenner som deg (Sony DRU-500A). Imorgen kjøper jeg 20-30 nye Princo plater. Eneste drawback med disse platene er at det tar litt tid. Men for ca 12 kr plata, smører jeg meg heller med litt tålmodighet. Jeg har alltid brukt nero til å brenne cd plater. Men til DVD plater bruker jeg Record Now, som jo fulgte med brenneren. Har du siste versjon av nero 5.5.10.28? Hvis ikke, bør du oppdatere til denne, ettersom jeg har hørt at de siste versjonene skal være mye bedre til DVD brenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå