mintman Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Har akkurat satt isammen min nye pc. Jeg har et Epox 8KHA+ hovekort med en AMD XP 1800+. Har kommet greit inn i BIOS, men veldig ofte når maskinen skal boote videre og skal starte(detecte) floppy, CD-Rom og harddisk, så fryser maskinen og jeg må bruke powerknappen for å starte om igjen. Dette må jeg gjøre noen ganger, og så plutselig booter den opp til slutt. Noen ganger så klarer den å detecte floppy, CD-Rom og hardisker før den starter også. Jeg har oppdatert alle driver til hovedkortet. I tillegg så er alle ledninger sjekket at de sitter ordentlig i. Noen som kan hjelpe meg, please? [ Denne Melding var redigert av: gstavdal på 2002-01-22 19:38 ] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Gå inn i BIOS og sett boot til bare C:-stasjonen, da har du eleminert noen potensielle feil. Deretter vil jeg ha tatt ut RAM-brikken(e), og satt dem inn igjen. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 oppdater bios.. sjekk at alt sitter på plass, ram, cpu,kort Lenke til kommentar
mintman Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Takk for alle tipsene, men det rare var at plutselig fant maskinen ut at, nei nå skal jeg jammen meg funke... Så er alt bare fryd og gammen....livet smiler til meg :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå