Mr. Fiskum Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei. Jeg kjøpte en maskin for c.a 10 mnd siden. Og allt har funket fint helt til nå i vår. Først så begynte musa mi å koble seg fra og til (hørte den lyden man får når man tar ut en usb og settern inn igjen). Dette kunne jeg ikke ha noe av når jeg spillte, så jeg gikk ut ifra at det var det 5 års gamle musa mi som hadde streika, jeg fikk Steelseries Ikari til bursdag her i vår, men samme problemet kom da, musa frøys og jeg hører den samme lyden, og nå kommer det mer regelmessig. Og i går når jeg skulle på pcn så ville ikke skjermen reagere, det var akkurat som om dataen var i "dvalemodus", jeg tenkte at det gikk på det samme siden jeg skulle til å legge meg uansett, men samme problemet i dag, jeg slår på datan og skjermen, datan surrer og går som vanlig men samme problem med skjermen som i går. Jeg har prøvd å bytte utgang fra skjermkortet mitt utallige ganger, men ingenting virker å funke. Kan psu'en min ha streika? Syns bare det er litt rart siden den bare en ett år gammal. Her er pcn, bare med denne rammen. Anyone? Lenke til kommentar
Karamell2 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Du kunne jo dratt frem noe trykkluft på boks, koblet fra alle kabler og tatt en liten "shining" inni kassa med litt forsiktighet, utendørs. (Helst ikke støvsugeren på full guffe inni der) Og så resatt alle kort, kabler, kjøleribbe og minne. Og prøvd å starte på nytt. Litt vanskelig å spå. Klokke ned, hvis det ikke er gjort allerede. Sånne der ting. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg tror ikke at PSUen din har streiket, men det kan være fare for at HKet ditt begynner å ta kvelden fordi du fikk først problemer med USB portene. Hadde samme USB port problem med et Asus HK (ca 1 1/2 år gammelt), og enden på visen ble nytt HK. Dette betyr ikke at hovedkortet ditt har tatt kvelden, den enkleste måten å sjekke PSUen og eventuelt skjermkortet på, er å prøve dem i en annen PC. Virker de fint der, er det stor mulighet for at HKet ditt er herpa. Vær obs på at det også er en mulighet for problemer med minnet, prøv å starte med bare en minne brikke i PCen. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Hmm, vet ikke om jeg har en annen maskin som jeg kan teste gpu osv på, prøvde nettop å få vekk litt støv, og ja, det var en del, men intet forskjell når jeg prøvde å starten igjen. Får teste med 1 rambrikke senere, og får se om jeg får testa allt på ny pc, har heller ikke klokka noe. Skal jeg bruke den trykklufta på boks i psuen, var det det du mente? Forresten så funket som regel tastaturet når musa frøys, hvis det sier dere mer. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Endelig hjemme fra hytta, sitter å sjekker ting og tang nå, og det var ikke rammen som var problemet. Har fått ut skjermkortet, men pga irritabelt små skruer og enda mindre skrue hull så fikk jeg ikke åpnet skjermkortet fordi vi ikke hadde små nok skrutrekkere. Men skal til å prøve gpun til pappa, et GeForce 8600GT, det går vel fint å teste det? For fattern vil nok lynsje meg hvis noe skulle gå galt. Endret 31. mai 2009 av Mr. Fiskum Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Funka greit med 8600gt, tenkte at det kansje kunne være pga at 8600gt tar mindre strøm enn mitt, og dermed funker allt fint. Så trenger jeg å teste 9800gx2'n min på en kompis sin maskin, eller er det sikkert at det er skjermkortet mitt som er problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå