Gå til innhold

Innkjøp av surroundpakke med budsjett på rundt 8000 ,-

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe som passet helt inn med hva jeg leter etter.

Har tenkt å investere nå i et surround anlegg med tanke på film og spill. Har behov for en forsterker med mulighet for 3 component og minst 2 HDMI da jeg har planer om en PS3 i fremtiden og har en digital dekoder med HDMI stående. Har 3 enheter som bruker component og planer om en blu-ray spiller i fremtiden.

Budsjettet ligger som sagt på rundt 8000 ,-, 5.1 gjør ingen ting. Om det er pakker eller stand-alone innkjøp gjør ingen ting, så fremst alt passer sammen og gir god lyd. Så på NetOnNet rundt pakker hvor de hadde tidligere en Yamaha 5.1 pakke til 7990 ,- men den finner jeg dessverre ikke lengere.

E1:

Etter litt titting lurer jeg på, hvordan ser denne kombinasjonen ut:

Forsterker

Høytalerpakke

Dette skulle komme på rundt kanskje 8600 ,- +-. Er det en brukbar kombinasjon?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant ikke noe som passet helt inn med hva jeg leter etter.

Har tenkt å investere nå i et surround anlegg med tanke på film og spill. Har behov for en forsterker med mulighet for 3 component og minst 2 HDMI da jeg har planer om en PS3 i fremtiden og har en digital dekoder med HDMI stående. Har 3 enheter som bruker component og planer om en blu-ray spiller i fremtiden.

Budsjettet ligger som sagt på rundt 8000 ,-, 5.1 gjør ingen ting. Om det er pakker eller stand-alone innkjøp gjør ingen ting, så fremst alt passer sammen og gir god lyd. Så på NetOnNet rundt pakker hvor de hadde tidligere en Yamaha 5.1 pakke til 7990 ,- men den finner jeg dessverre ikke lengere.

E1:

Etter litt titting lurer jeg på, hvordan ser denne kombinasjonen ut:

Forsterker

Høytalerpakke

Dette skulle komme på rundt kanskje 8600 ,- +-. Er det en brukbar kombinasjon?

Hvis du har planer om Bluray ville jeg prioritert en forsterkker som kan dekode HD-lyd. Da må du et par hakk opp på Yamaha stigen. RX-V663 har slik dekoding.

Denne nettbutikken selger RX-V663 i kombinasjon med diverse høyttalerpakker: surround.no

Lenke til kommentar

Jeg ville nok lagt mer i receiveren, og mindre i høyttalerne, ettersom man kan få veldig gode billige surroundsett. F.eks noe slik:

http://www.surround.no/product/470258/_Dyn...akke_Black.html

Så kan du kjøpe en receiver som dekoder HD lyd, f.eks Denon AVR-1909 som koster 5k på hifiklubben, eller Onkyo 607 som koster litt mer:

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=197&id=1582

Edit: Handle brukt er en fin bil. Da får man ofte mye for pengene, f.eks kan du kjøpe en slik:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...8658&cat=13

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar

Hvordan er det med høytalere opp mot reciver? Gitt at jeg kjøper den reciveren som du linker til, er det noe jeg trenger å tenke på når jeg skal velge høytalere? Vil ha i alle fall full 5.1 pakke så får jeg oppgradere i etterkant om det blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med høytalere opp mot reciver? Gitt at jeg kjøper den reciveren som du linker til, er det noe jeg trenger å tenke på når jeg skal velge høytalere? Vil ha i alle fall full 5.1 pakke så får jeg oppgradere i etterkant om det blir nødvendig.

Hva med og starte med receiver og fronter? For eksempel jeg startet med Yamaha RX-V863 og Dynavoice M-65. Om du går ned til 663 (som er nesten helt lik 863) og M-65 så lander du litt under budsjettet ditt og har råd til kabler. Det er utrolig gode høyttalere for prisen etter min mening. Nå har jeg også oppgradert med en SVS sub, og det er allerede moro med film\spilling bare i stereo. Ta det litt etter litt i stedet for å kjøpe noe du kommer til å bytte ut om ikke lenge uansett :) Bare ett forslag..

Lenke til kommentar

Den jeg linker til skal kunne drive det meste av høyttalere i dette prissegmentet, og så godt som alle receivere har subwooferutgang.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lyst på surround mens jeg enda har råd så vil gå for en surroundpakke først som sist, vet aldri hva som skjer så har jeg råd tar jeg råd, har ikke mulighet til å oppgradere jevnling heller så det jeg kjøper nå blir stående en stund :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg lyst på surround mens jeg enda har råd så vil gå for en surroundpakke først som sist, vet aldri hva som skjer så har jeg råd tar jeg råd, har ikke mulighet til å oppgradere jevnling heller så det jeg kjøper nå blir stående en stund :)

Ja, men da er det ikke så mye å lure på :) Aldri hørt det settet du linker til, men det er sikkert mulig for deg og høre de en eller annen plass og se hva du synes, for det er jo det som teller her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...