Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spørsmål ang visning av moped.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en god stund nå pusset på en Yamaha DT50 mx (gammel). Nå er jeg så- og si ferdig med den, og ønsker å få skilter på den. Da er det jo naturlig å måtte vise mopeden for å få skilter på den, derfor har jeg et par spørmål.

1: Jeg kjøpte et nytt bakdekk til den, ett 3.50-18 dekk, så fikk jeg se et annet sted på nettet etter jeg hadde kjøpt dekket, at 3.00-18 var det som skulle egentlig stå på. Tror du da biltilsynet ikke godkjenner mopeden pga av litt bredere bakkdekk?

2: Mopeden er ganske gammel, fra 80- tallet en gang, og da den var ny tror jeg den gikk i 60 km/t, for det var det fartsgrensen var da. Må jeg da plombe ned mopeden for at den skal gå i 45-50 km/t?

Jeg har handlet deler til denne mopeden for godt over 3000 kr, det meste er nytt; bakdekk, fordekk, alt av wire, bremseband etc.

Fint hvis noen kunne svart på denne posten for meg.

Endret av macgyver1958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei. gamle mopeder får lov å kjøre i den hastigheten den dag i dag:) den reglen (45km/t) var ikke tilbakevirkende. de kunne jo ikke kreve alle gamle mopeder skulle nedplomberes:P

Jeg kjørte for noen år siden honda mtx i 60 km/t. ikke no problem;)

ok, hva med bakdekket da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nei. gamle mopeder får lov å kjøre i den hastigheten den dag i dag:) den reglen (45km/t) var ikke tilbakevirkende. de kunne jo ikke kreve alle gamle mopeder skulle nedplomberes:P

Er det et seriøst sted som kan dokumentere dette? feks vegvesenet eller noe sånt. Tenkte jeg skulle ha den liggendes ved vognkortet.

Lenke til kommentar

Det er feil! Selv om mopeden kan gå så fort orginalt betyr ikke det at du har lov til det. Det er førerens ansvar for at mopeden går i 45 km/t.

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...