macgyver1958 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Hei! Jeg har en god stund nå pusset på en Yamaha DT50 mx (gammel). Nå er jeg så- og si ferdig med den, og ønsker å få skilter på den. Da er det jo naturlig å måtte vise mopeden for å få skilter på den, derfor har jeg et par spørmål. 1: Jeg kjøpte et nytt bakdekk til den, ett 3.50-18 dekk, så fikk jeg se et annet sted på nettet etter jeg hadde kjøpt dekket, at 3.00-18 var det som skulle egentlig stå på. Tror du da biltilsynet ikke godkjenner mopeden pga av litt bredere bakkdekk? 2: Mopeden er ganske gammel, fra 80- tallet en gang, og da den var ny tror jeg den gikk i 60 km/t, for det var det fartsgrensen var da. Må jeg da plombe ned mopeden for at den skal gå i 45-50 km/t? Jeg har handlet deler til denne mopeden for godt over 3000 kr, det meste er nytt; bakdekk, fordekk, alt av wire, bremseband etc. Fint hvis noen kunne svart på denne posten for meg. Endret 28. mai 2009 av macgyver1958 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Nei. gamle mopeder får lov å kjøre i den hastigheten den dag i dag:) den reglen (45km/t) var ikke tilbakevirkende. de kunne jo ikke kreve alle gamle mopeder skulle nedplomberes:P Jeg kjørte for noen år siden honda mtx i 60 km/t. ikke no problem;) Lenke til kommentar
macgyver1958 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Nei. gamle mopeder får lov å kjøre i den hastigheten den dag i dag:) den reglen (45km/t) var ikke tilbakevirkende. de kunne jo ikke kreve alle gamle mopeder skulle nedplomberes:P Jeg kjørte for noen år siden honda mtx i 60 km/t. ikke no problem;) ok, hva med bakdekket da? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 ingen aning, tviler på de er så pirkette. er jo nesten ikkno jo Lenke til kommentar
macgyver1958 Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Nei. gamle mopeder får lov å kjøre i den hastigheten den dag i dag:) den reglen (45km/t) var ikke tilbakevirkende. de kunne jo ikke kreve alle gamle mopeder skulle nedplomberes:P Jeg kjørte for noen år siden honda mtx i 60 km/t. ikke no problem;) Er det et seriøst sted som kan dokumentere dette? feks vegvesenet eller noe sånt. Tenkte jeg skulle ha den liggendes ved vognkortet. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 har ikke dokumenter på det men dro ned på biltilsynet og spurte jeg:) Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Nei. gamle mopeder får lov å kjøre i den hastigheten den dag i dag:) den reglen (45km/t) var ikke tilbakevirkende. de kunne jo ikke kreve alle gamle mopeder skulle nedplomberes:P Jeg kjørte for noen år siden honda mtx i 60 km/t. ikke no problem;) Det er feil! Selv om mopeden kan gå så fort orginalt betyr ikke det at du har lov til det. Det er førerens ansvar for at mopeden går i 45 km/t. Endret 29. juni 2009 av Dofty Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Pre-EU-modeller kan gå 50km/t. Det er også en viss toleranse pluss misvisning på speedometeret. Ikke umulig at 60km/t ville blitt godkjent. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 sikker på det var 50 og ikke 55km/t? Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Når det var kontroll på skolen vår, når vegvesen folka kjørte den på mølla, og den gikk i 50 km/t så var sykkelen trimma sier snuten.. Uansett hva slags årsmodell det var.. Thomas.. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Sykklen er ikke trimma om den klarer akkurat 50 km/t flere scootere som klarer det orginal Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det var trim i forhold til politiet... Eldre sykkler gikk det greit med at gikk i 60 km/t fordi dem er plomba til 60.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå