DanWebDesign Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei. Grunnet visse distraksjoner, som for eksempel besøk av en brevvenn fra Australia som er på world-tour, så har jeg ikke fått jobbet med matte-tentamenen som jeg har om mindre enn en dag. Jeg har stått på noen timer alt, men jeg kommer ikke på noe særlig jeg kan skrive. Som autist så kan jeg si at jeg trenger mer strukturering rundt oppgavene, og jeg trenger rett og slett et 'framework' som jeg kan jobbe meg rundt. Oppgaven er: ---- A) På sykkeltur i Danmark Lag problemstillinger til emnet Lag oppgaver som kan forklare/belyse ulike sider ved problemstillingene og vis løsninger på disse. Det er fint om dere kan trekke inn momenter fra andre emner og andre fag for å forklare bedre og sette emnet deres i en større sammenheng B) Areal/overflate Vis formler/regneregler for ulike figurer, både enkle og sammensatte. ---- Riktignok er oppgaven ganske simpel, men jeg greier ikke strekke den til 30 minutter på så kort tid, øving inkludert. Jeg tenkte dere på diskusjon.no kunne komme med forslag om hva jeg kunne skrive. Jeg setter stor pris på hjelpen deres. Daniel. Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Noe om valuta må du vel ha, om det er best å handle rasjoner i norge eller danmark. Vurdere sykkelstrekning mot å kjøre tog på samme strekning. Hvor mange ganger vil hjulet gå rundt i løpet av turen, det innebærer iaf litt sirkel og omkrets Spille russisk rullett med en du møter langs veien, altså litt sannsynlighetsregning Bruke pytagoras for å finne ut hvor langt det er til et fjell som du vet høyden og lengde i luftlinje til. Lenke til kommentar
DanWebDesign Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Noe om valuta må du vel ha, om det er best å handle rasjoner i norge eller danmark.Vurdere sykkelstrekning mot å kjøre tog på samme strekning. Hvor mange ganger vil hjulet gå rundt i løpet av turen, det innebærer iaf litt sirkel og omkrets Spille russisk rullett med en du møter langs veien, altså litt sannsynlighetsregning Bruke pytagoras for å finne ut hvor langt det er til et fjell som du vet høyden og lengde i luftlinje til. Bra. Det dekker mye av det jeg allerede har gjort, men vi trenger fler folk som han fyren her:) Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Beklager om dette står i førstepost, men hvilken vanskelighetsgrad av matematikk er dette? 10ende ungdomsskole? Lenke til kommentar
DanWebDesign Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Beklager om dette står i førstepost, men hvilken vanskelighetsgrad av matematikk er dette? 10ende ungdomsskole? Ja. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Finn fram matteboka. Bla til innholdsfortegnelsen og skriv ned alt derfra som du _kan_ bruke. Deretter får du sette deg ned å finne ut hva du vil ha med som kommer til å gi deg best mulig karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå