Gå til innhold

Hjelp med matte muntelig eksamen, terminprøve om ca. 18 timer.

Anbefalte innlegg

Hei.

Grunnet visse distraksjoner, som for eksempel besøk av en brevvenn fra Australia som er på world-tour, så har jeg ikke fått jobbet med matte-tentamenen som jeg har om mindre enn en dag. Jeg har stått på noen timer alt, men jeg kommer ikke på noe særlig jeg kan skrive. Som autist så kan jeg si at jeg trenger mer strukturering rundt oppgavene, og jeg trenger rett og slett et 'framework' som jeg kan jobbe meg rundt.

Oppgaven er:

----

A) På sykkeltur i Danmark

Lag problemstillinger til emnet

Lag oppgaver som kan forklare/belyse ulike sider ved problemstillingene og vis løsninger på disse.

Det er fint om dere kan trekke inn momenter fra andre emner og andre fag for å forklare bedre og sette emnet deres i en større sammenheng

B) Areal/overflate

Vis formler/regneregler for ulike figurer, både enkle og sammensatte.

----

Riktignok er oppgaven ganske simpel, men jeg greier ikke strekke den til 30 minutter på så kort tid, øving inkludert. Jeg tenkte dere på diskusjon.no kunne komme med forslag om hva jeg kunne skrive. Jeg setter stor pris på hjelpen deres.

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe om valuta må du vel ha, om det er best å handle rasjoner i norge eller danmark.

Vurdere sykkelstrekning mot å kjøre tog på samme strekning.

Hvor mange ganger vil hjulet gå rundt i løpet av turen, det innebærer iaf litt sirkel og omkrets

Spille russisk rullett med en du møter langs veien, altså litt sannsynlighetsregning

Bruke pytagoras for å finne ut hvor langt det er til et fjell som du vet høyden og lengde i luftlinje til.

Lenke til kommentar
Noe om valuta må du vel ha, om det er best å handle rasjoner i norge eller danmark.

Vurdere sykkelstrekning mot å kjøre tog på samme strekning.

Hvor mange ganger vil hjulet gå rundt i løpet av turen, det innebærer iaf litt sirkel og omkrets

Spille russisk rullett med en du møter langs veien, altså litt sannsynlighetsregning

Bruke pytagoras for å finne ut hvor langt det er til et fjell som du vet høyden og lengde i luftlinje til.

Bra. Det dekker mye av det jeg allerede har gjort, men vi trenger fler folk som han fyren her:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...