Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alltid vært han alle kan disse vennlig..


Gjest gjesten

Anbefalte innlegg

Hva ønsker du egentlig å oppnå?

 

Du sier du vil folk skal være snille med deg, men det virker for meg som en del av deg bare er ute etter hevn for all dissinga.

 

 

Uansett, likegyldighet er svaret. Hver gang noen setter igang, så bare ignorer dem og fortsett med det du holder på med. Å prøve svare en "proff disser", ender som oftest bare i at han får en enda bedre burn på deg, og da blir det verre. Å prøve å vri dissinga over på en annen fører bare til at du synker ned på deres nivå, og da blir du slemmingen.

Og hvis du vet noen av de som disser deg sliter med noe (kviser, familieproblemer, dametrøbbel etc), gjør de det nok kun for å få opp selvtilliten. Bare la dem få sine 15minutter i rampelyset, ikke la deg nedverdige til å gjøre det samme. Så tar du det heller opp med dem på tomannshånd at du ikke setter pris på oppførselen deres, og om de kan vennligst slutte.

 

 

Var i nøyaktig samme posisjon som deg en stund, kanskje verre. Nordlendingen med alle kvisene. o/

 

Å ikke gjøre en stor sak ut av det funket for meg, og det ga seg, sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett før jeg skulle svare i går så datt nettet ut. :mad:

 

...

 

Jeg er ikke sikker på hva slags mennesker de som disser deg er, men det virker som om det er varierende fra person til person. Jeg tror som sagt at du åpner for mer konflikt ved å si det du skrev til han. Å si det på den måten vil nok få han sinna/lei seg, og da kan han være mer ute etter deg, eller så vil han skygge banen. Jeg kalte selv en i klassen for hudormtryne, og selv om jeg tilesynalatende slapp dissing den dagen, er det en midlertidig løsning. Du bør bare fortsette å svare avvisende/likegyldig ovenfor hva de sier.

 

Selv om det ikke er så lett kan du utvikle en psykologi som gjør deg hardt rusta psykisk. I stedet for å la følelsene blomstre så enten velger du å overse eller svare avisende/stille avisende spørsmål (Også da?).

 

Håper at dette er til hjelp. Vet ikke om det er til hjelp, men i erfaringene mine så har dette hjulpet.

 

Uansett, når du sier østlending, mener du da fra østlandet i Norge eller innenfor et geografisk område som Oslo vest og Oslo øst?

Lenke til kommentar
Gjest gjesten
Rett før jeg skulle svare i går så datt nettet ut. :mad:

 

...

 

Jeg er ikke sikker på hva slags mennesker de som disser deg er, men det virker som om det er varierende fra person til person. Jeg tror som sagt at du åpner for mer konflikt ved å si det du skrev til han. Å si det på den måten vil nok få han sinna/lei seg, og da kan han være mer ute etter deg, eller så vil han skygge banen. Jeg kalte selv en i klassen for hudormtryne, og selv om jeg tilesynalatende slapp dissing den dagen, er det en midlertidig løsning. Du bør bare fortsette å svare avvisende/likegyldig ovenfor hva de sier.

 

Selv om det ikke er så lett kan du utvikle en psykologi som gjør deg hardt rusta psykisk. I stedet for å la følelsene blomstre så enten velger du å overse eller svare avisende/stille avisende spørsmål (Også da?).

 

Håper at dette er til hjelp. Vet ikke om det er til hjelp, men i erfaringene mine så har dette hjulpet.

 

Uansett, når du sier østlending, mener du da fra østlandet i Norge eller innenfor et geografisk område som Oslo vest og Oslo øst?

Jeg bor i rogaland, og kalles østlending pga dialekta mi. Østlendinger er ikke så veldig populære her..

 

Jeg tror noe kan ha med at jeg er ganske politisk ukorrekt, det er neimen ikke lett å være liberalist i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

For å være ærlig så virker han ikke som en person som uten grunn er frekk i kjeften. ;)

 

Jeg bor i rogaland, og kalles østlending pga dialekta mi. Østlendinger er ikke så veldig populære her..

 

Jeg tror noe kan ha med at jeg er ganske politisk ukorrekt, det er neimen ikke lett å være liberalist i dagens samfunn.

Du kan jo svare humoristisk tilbake (på deres dialekt):

 

"Ja ka f*** ska me gjera med det då? Herregud, det er jo eit kjempeproblem!"

 

Eller så kan du bare være avisende/blåse i det.

Lenke til kommentar

Tror det å ta igjen med ord er løsningen. Men vær forsiktig, er den som disser erfaren kan det slå hardt tilbake på deg.

Selv er jeg ganske rappkjefta (noe jeg jobber med) og det er de som ikke tar igjen som må ta imot mest diss.

 

Selv tror jeg nøkkelen til å vinne en 'battle' er å gi litt f. Ikke ta deg nær av hva han sier. Hans dissing er jo helt uten grunnlag i virkeligheten. Hvorfor finner han bare på ting?

Ikke tenkt på det som en dialog, hans svar teller ALDRI. Bare kjør på med diss etter diss, drit om det har rot i virkeligheten.

 

Det er du som bestemmer hvem som vinner. Hvis du bestemmer deg for at hans fornærmelser er helt på tryne, vil alle andre rundt også mene de er helt på trynet.

 

Og for all del, IKKE diss for ting som kviser, feite mødre (hvis mora er feit) fedme, stamming, skjeling, fattigdom og andre ting som personen mulignes sliter med. Dette fører til at hele greia blir fiendtlig, og ikke morsom. Du tyr kun til slike virkemidler hvis du faktisk krangler med noen. Ikke når du skal disse vennene dine.

 

Til slutt vil de bli så lei at de gir seg :)

Endret av Larshl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+oiasdf79

Det å slå tilbake med ord som går over hodet på folk har vært ett kraftig slagmiddel i mitt tilfelle. Det å bruke ord som motparten sliter med å kunne definere er bra, og i det motparten begynner å bruke ord han eller henne ikke selv forstår blir det enda gøyere. En diskusjon i høyt tempo er noe av det gøyeste man kan gjøre, men det forutsetter at alle dine argumenter er godt gjennomtenkt og slående. Men ikke så slående at det sårer motparten. Man må holde seg for god til å komme med personangrep som faktisk har rot i virkeligheten. Jeg har selv en venn som begynte å gå tom for argumenter og da presterte han å si: "Du har vanligvis rett, men ikke denne gang." Der legger han seg jo flat, det er et argument man skal være rimelig god for å kunne reise seg opp igjen fra. :)

 

EDIT: Men dersom du vil ha slutt på kommentarene så er kanskje ikke dette metoden. Da kan dette hende at fraser som viser at du er likegyldig til det som blir sagt er mer effektivt. En slik slagplan som jeg legger frem over her, kan føre til at motparten også synes det er gøy å få kommentarer tilbake, dog. forutsetter jo det at motparten har et like velutviklet ordforråd som deg. Og for all del ikke misforstå meg, men dersom du har ett dårlig ordforråd ville jeg absolutt ikke satset på taktikken om å prøve å slå tilbake. Det å stoppe midt et argument i mangel på ord er å skyte seg selv i foten, med mindre man da har noen i nærheten som er behjelpelig og fullfører setningen for deg.

 

Lykke Til!...

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Å herregud. Du sier enkelt og greit til faenskapen at hvis han ikke passer kjeften sin så får han en springskalle, og kommer et et jævla ord til fra kjeften hans så planter du panna i neserota hans så du maltrakterer alt som er inni der.

Har alltid funket for min del...

 

Skjønner ikke dette jeg. "Noen er slemme med meg. Hva skal jeg gjøre?" TA IGJEN FOR HELVETE!!

Lenke til kommentar

Dette må du gjøre: Når folk sier sånne "morsomme kommentarer på mot deg, så bare ser du rart på de og sier:

"det der var ikke litt morsomt engang".

Eller:"hvem snakker du til egentlig?"

Eller:"hvor lenge har du tenkt på den der?"

Eller:"er det nå vi skal le?"

Eller:"den var dårlig?"

Eller:"skulle den være morsom?"

Eller:"hva mener du?"

Eller:"jada bare hold kjeft du."

Lenke til kommentar

Å slenge all den kvisedriten i trynes på han virker jo bare litt latterlig. Hva er poenget med å slenge en skolestil etter en som har dissa deg med en kommentar?

 

Skal du disse noen for kviser må du si noe som "aha.. jeg har i hvert fall ikke kviser", mens du fremstår som du bare kødder selv. Viktig at du ikke blir for personlig opphengt i comebacket.

 

Du veit de prøver å disse deg for å være morsomme og ikke for å såre deg, så hvorfor reagere så jævlig? Det er jo akkurat derfor du er valgt ut som offer. Kjenner typen godt. ;)

Lenke til kommentar
Jeg kan legge til en ting.

 

Vil normbrytende flames funke effektivt?

En i klassen min sliter med kviser, og hvis man er litt oppvakt så skjønner man at man ikke kaller han kvisetryne da. Så jeg tenkte jeg skulle slå skikkelig til med noe ala: Snakker du om ditt ubrukelige verdiløse kvisetryne, tryne ditt ser virkelig ikke bra ut med en slagmark av kviser, og det er trolig ingen som liker det støgge trynet ditt, så stikk å plag noen andre med det ekle kvisetrynet ditt, for vi tåler iallefall ikke synet av det skittne fjeset ditt, jævla taper!

Kjør på!

Lenke til kommentar
Dette må du gjøre: Når folk sier sånne "morsomme kommentarer på mot deg, så bare ser du rart på de og sier:

"det der var ikke litt morsomt engang".

Eller:"hvem snakker du til egentlig?"

Eller:"hvor lenge har du tenkt på den der?"

Eller:"er det nå vi skal le?"

Eller:"den var dårlig?"

Eller:"skulle den være morsom?"

Eller:"hva mener du?"

Eller:"jada bare hold kjeft du."

Det kommer jo veldig ann på hvor man er i hierakiet liksom... Kjenner en som prøver seg på sånne "kjappe" kommentarer som det det hele tiden, men han er litt sånn småtaper. Så hvis han sier: "Skulle den være morsom?"... Så sier noen: "Ja faen, den skulle være dritmorsom din hore". Så ler alle kompisene også driter han seg ut.

 

Det beste er å bruke regelrette hersketeknikker. Det fungerer jævlig bra. Snakk til folk som om de er små unger, le høyt og hånelig når de prøver å si noe oppriktig, avbryt personen når han snakker, osv. Sjekk ut Fritz fra kjetil og kjartan show. Han er ekspert på hersketeknikker.

Lenke til kommentar
Du veit de prøver å disse deg for å være morsomme og ikke for å såre deg, så hvorfor reagere så jævlig? Det er jo akkurat derfor du er valgt ut som offer. Kjenner typen godt. ;)

 

Vet ikke om du har opplevd det eller ikke. Men noen ganger klarer man bare ikke mer. Selv om noe er kødd, så begynner man å ta det litt mer seriøst etterhvert. Noen ganger når folk sier noe shit til meg, så ler jeg (jeg gir ganske faen), men når jeg tenker over det etterpå blir jeg litt sur og tar det mer seriøst..

 

Det varierer fra person til person hvordan man reagerer. Men jeg tror de fleste blir drittlei etter en stund, selv om det bare er ment å være morsomt.

Lenke til kommentar

Men problemet er at du reagerer med sinne på kommentarene. Hvis du bare ber de holde kjeft og sier du er ufattelig lei av å hele tiden få kommentarer, vil det funke mye bedre enn ved å skrike det samme.

 

Var veldig mye "dissing" på ungdomskolen, og jeg fant fort ut at det viktigste ikke er å reagere så mye. Samme om du sier ifra, kommer med en diss tilbake eller viser at dissen var rævva. Du må bare ikke reagere så mye. Siden du er en person som åpenbart reagerer på det, så må du heller late som det ikke går innpå deg.

 

Er det samme med all erting. Er ikke morsomt å erte hvis man ikke får noen reaksjon...

Lenke til kommentar

Ja, det beste er jo å observere reaksjonen sin hver gang, og gjøre det stikk motsatte.

 

En mobber har jo et mål, og det er jo å plage deg/irritere deg. Hvis du ikke blir sur/irritert, så vil ikke mobberen nå målet sitt, og han har ikke noe grunn til å mobbe deg lenger.

 

Så det beste er jo bare å reagere annerledes, og se om det funker ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...