Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alltid vært han alle kan disse vennlig..


Gjest gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten

Gjennom livet mitt har jeg alltid vært han som alle disser, bare vennlig selvfølgelig. Jeg har mange venner, men likevell, i klassen, blant vennene, blir jeg alltid tullet med. Jeg vet de ikke mener noe med det, men det kan føre meg i dårlig lys for randoms som ikke kjenner meg og det er ikke alltid jeg orker det. Jeg bryr meg ikke serlig om det, men hadde vært veldig greit å få slutt på det.

 

Så gutter, hva kjennetegner han gutten som alltid blir tullet med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten

Jeg vil ikke se på meg selv som en tøffel, jeg "straffer" dem som disser meg fysisk, så fysisk dissing er det lite av. Derimot er den psykiske dissinga er det verre med. Jeg tror jeg har et ganske tydelig kroppsspråk, og kanskje mister maska eller noe når jeg blir disset.

 

Hvis noen sier feks: "Jamen, du er dum.." eller noe i den duren, hva kan man si..?

Lenke til kommentar

Jeg er vell kanskje den gutten som blir kødda med i klassa, jeg er tynn og svak i forhold til de på 90 kg. Jeg sa ifra til de at jeg er så jævlig lei å bli slengt rundt i gangen på skolen og spurte om de kunne slutte. Og de sluttet :) Jeg tar meg heller ikke nær av de, og slenger like mye dritt tilbake, men det ble litt i det meste laget når jeg ble slengt over alt :p

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg fikk mere respekt etter jeg sa ifra en før, det viste at jeg ikke finner meg i alt mulig rart. Jeg blir ikke sett ned på i klassa, og jeg har ikke mistet noen venner, heller motsatt.

 

Dessuten så veit de i klassa di hva svakheten din er, det er jo den de bruker mot deg.

Lenke til kommentar

Bedre å gjøre noe med det i hvert fall, hvis ikke kan det føre til depresjon. Det finnes 3 typer sinne;

1: de som later som de ikke bryr seg, men det går egentlig veldig inn på dem: Dette fører til depresjon hvis det foregår over lang tid.

2: De som er voldelig: Altså de som tar igjen ved bruk av vold, konsekvensene sier seg selv. Med dette gir man utslipp for sin aggresjon og det fører ikke til noe i ettertid.

3: De som ikke lar det gå inn på seg: Dette er en egenskap man kan utvikle ved å f. eks vri om på det de sier i hodet ditt, f. eks hvis han sier "jammen, du er dum", kan du bare tenke, eller si "men jeg er heldigvis ikke dummere enn deg". De som bruker den 3. metoden kommer selfølgelig best ut av slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg vil helst ikke vise svakhet heller da.. :/

Det er nettopp det du gjør når du ikke tør å reagere i frykt for å "vise svakhet" når noen gjør noe du egentlig ønsker å reagere på. Det er somoftest lett å se i hvilken grad en person tar seg nær av ting eller ikke.

Ikke vær redd for å ha grenser og overholde de.

 

Men enkelte ting er det ikke noen grunn til å ta til seg. Hvorfor bry deg om alt folk sier? Det er ikke det som definerer deg.

Endret av jonnor
Lenke til kommentar
Gjest 6FA931

Takk for tips folkens :).

 

Jeg tror jeg skal prøve å latterligjøre det og vri om det dem sier, himle med øynene, se rart på dem osv..

Hvis det ikke funker, da tror jeg at jeg sier ifra.

 

Jeg har aldri vært så mye inni det med å finne et target i klassen alle kan disse, sette folk på plass og sånt. Pappa går i kor.. :p

 

Men når man starter i ny klasse, pleier noen å finne et dissetarget, slik at dem selv slepper å bli targetet? Ikke så lett å vite da jeg alltid har vært den som har blitt disset, så å tenke utenfor boksen har ikke vært så lett. :p

Lenke til kommentar

1. Bli en som regelrett driter i det som om han var følelsesløs.

2. "Payback" ved å disse noen av de humoristiske/dumme sidene til de som disser. Må planlegges nøye, hvis de er for dyktige får du det i trynet.

3. Svar på en lite interessant/avvisende måte. Uttrykk som "Du syns vel det", "Javel", "Ikke at jeg bryr meg så veldig", "Så flott...", "Det er jo kjempekult!", "Jaha" kan virke.

 

Har selv blitt dissa i perioder, men det er noe folk avtar med når de finner ut at jeg ikke gjør så mye dumt eller har så fryktelig morsom oppførsel.

 

Noen generelle regler:

Jo rarere du er, jo mer diss.

Jo mer nøytral du er mot dissing, jo mindre gidder de å disse.

Rare sider ved ens personlighet fører til dissing.

Å kunne disse tilbake og slå igjennom fører til at personen føler seg dum, og blir litt redd for å ta igjen.

 

NB: Vær varsom, jeg tar ikke ansvar dersom det blir verre.

Endret av Crash
Lenke til kommentar
Gjest Guest_OP_*

Jeg kan legge til en ting.

 

Vil normbrytende flames funke effektivt?

En i klassen min sliter med kviser, og hvis man er litt oppvakt så skjønner man at man ikke kaller han kvisetryne da. Så jeg tenkte jeg skulle slå skikkelig til med noe ala: Snakker du om ditt ubrukelige verdiløse kvisetryne, tryne ditt ser virkelig ikke bra ut med en slagmark av kviser, og det er trolig ingen som liker det støgge trynet ditt, så stikk å plag noen andre med det ekle kvisetrynet ditt, for vi tåler iallefall ikke synet av det skittne fjeset ditt, jævla taper!

Lenke til kommentar
Gjest gjesten
1. Bli en som regelrett driter i det som om han var følelsesløs.

2. "Payback" ved å disse noen av de humoristiske/dumme sidene til de som disser. Må planlegges nøye, hvis de er for dyktige får du det i trynet.

3. Svar på en lite interessant/avvisende måte. Uttrykk som "Du syns vel det", "Javel", "Ikke at jeg bryr meg så veldig", "Så flott...", "Det er jo kjempekult!", "Jaha" kan virke.

 

Har selv blitt dissa i perioder, men det er noe folk avtar med når de finner ut at jeg ikke gjør så mye dumt eller har så fryktelig morsom oppførsel.

 

Noen generelle regler:

Jo rarere du er, jo mer diss.

Jo mer nøytral du er mot dissing, jo mindre gidder de å disse.

Rare sider ved ens personlighet fører til dissing.

Å kunne disse tilbake og slå igjennom fører til at personen føler seg dum, og blir litt redd for å ta igjen.

 

NB: Vær varsom, jeg tar ikke ansvar dersom det blir verre.

Det er vel kanskje det som er problemet mitt :p. Jeg er rar, morsom og sier utrolig mange dumme ting, men det er bare sånn jeg er!

Lenke til kommentar

Kanskje du ikke er sammen med likesinnede? Dersom du er en smule eksentrisk er det ikke sikkert du passer sammen med de i klassen (jeg er et levende eksempel på det).

 

Uansett så tror jeg det du åpnår med å si "En i klassen min sliter med kviser, og hvis man er litt oppvakt så skjønner man at man ikke kaller han kvisetryne da. Så jeg tenkte jeg skulle slå skikkelig til med noe ala: Snakker du om ditt ubrukelige verdiløse kvisetryne, tryne ditt ser virkelig ikke bra ut med en slagmark av kviser, og det er trolig ingen som liker det støgge trynet ditt, så stikk å plag noen andre med det ekle kvisetrynet ditt, for vi tåler iallefall ikke synet av det skittne fjeset ditt, jævla taper!" er at du skaper dårlig stemmning, og jeg tror ikke vedkommende har så lyst til å være sammen med deg lenger når du sier slikt. For å være ærlig, høres det ut som om du ikke passer inn, men blir likevel inkludert samtidig som de disser deg for den du er, noe som du ikke liker og blir irritert og lei deg over. Høres ut som småmobbing.

 

Jeg foreslår at du spesifiserer hva de sier i detalj, hva er det de ofte sier? Hvordan svarer du?

Endret av Crash
Lenke til kommentar
Gjest gjesten

Vel. Det står ikke på venne mine. På ungdomsskolen, hadde jeg bare et par venner, og disse var egentlig veldig lite inteligente, og sugde egentlig bare energi av meg, men disse spilte wow, det gjorde jeg også..

 

I høst begynte jeg på vgs og en ny verden åpnet seg! Sommeren bestemte jeg meg for å slutte med wow og leste litt PUA og lærte meg noen viktige prinsipper derfra. Da jeg begynte på vgs, var det som om jeg kom til en annen planet. Man kan si jeg levde den sosiale american dream! Jeg kom fra ingenting, ingen liv, dårlige venner til fantastiske venner, greie karakterer, sosial status steg, jeg ble respektert av alle, jeg ble invitert på fester og alt var rett og slett helt topp! Det er det egentlig nå også, men folk har slengt seg på "dumme østlending" utsagn, som en kamerat sa avogtil (har blandingsdialekt, litt østlands i den..). Folk har slengt seg på "bølgen".

 

Hadde jeg sterilisert kilden utsagnene kom fra, hadde alt vært bedre. Jeg tror faktisk jeg på god vei også. I dag sa en kamerat av meg, "<settning>, østlending". Jeg sa til han at han ikke burde være så etterdilter og herme og kopiere alt fra alle andre. Resten av dagen hørte jeg ikke noe mer stygge kommentarer fra han. Jeg sa også til kilden, da han sa østlending, om var inne i en lang depresjon siden han driver å slenger rundt seg med kommentarer og klager på folk hele tiden, og at han har bare vært negativ og sur i det siste, trenger du hjelp? Får se hvordan det går i morgen da, og skal rapporterere, for det er egentlig noe som det har blitt mer av de to siste ukene.

 

Jeg føler jeg satt på plass dem begge i dag, noe som er et stort skritt for meg :p.

 

Dere må ikke missforstå altså, meste av tiden, er det bare kos, men det er de stundene som begynner å gå meg på nervene og jeg vil og skal ikke la det gå inn på meg!

 

Takk :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...