SurfingElite Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Kan noen nevne noen lover og paragrafer som en bedriftsleder må følge i forhold til de ansattes rettigheter? På forhånd, takk. Endret 28. mai 2009 av SurfingElite Lenke til kommentar
TroubleDouble Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Arbeidsmiljøloven 1 poeng til meg Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Ja, men noe annet enn arbeidsmiljøloven? Og er det spesielle grafer innenfor arbeidsmiljøloven som er spesielt viktig? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Om ikke jeg husker feil så må de vel betale en sånn arbeidsgiveravgift eller noe også. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Arbeidsmiljøloven, regnskapsloven, bokføringsloven, skatteloven, skattebetalingsloven... Arbeidstvistloven. Hvis du gir litt mer kontekst rundt spørsmålet blir det enklere å svare deg. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Takk for hjelpen, skal lese litt igjennom lovene å se hva jeg finner Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Om de ansatte er organisert: hovedavtale/tariffavtale. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Om de ansatte er organisert: hovedavtale/tariffavtale. Ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Om de ansatte er organisert: hovedavtale/tariffavtale. Ikke nødvendigvis. Presisering: om de ansatte er organisert og det foreligger en hovedavtale/tariffavtale. Sånn. Litt OT: om de ansatte organiserer seg, har de da ikke vanligvis krav på at arbeidsgiver inngår en tariffavtale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå