Gå til innhold

bruke pc til overvåkning av pumpeanlegg

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har et pumpeanlegg som jeg vurderer å lage overvåkning til ved bruk av en pc. det er plasser noen trykkgivere rundt på de forskjellige rørene som i dag går inn i en frekvensomformer som igjen styrer turtallet på pumpene. i tilegg ville jeg gjerne hatt muligheten til å kunne lese av verdiene fra trykkgiverene et annet sted i nettverket.

Hva kan jeg bruke her, finnest det et I/O kort og et program der jeg kan legge inn hvilke verdier som skal vises/sendes når innverdien fra giveren er ekempel 20mA?

Fint med noen råd her siden jeg er rimelig i tvil om dette lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i utgangspunktet enig med Hårek i at du bør ha en ethernet converter, men jeg er usikker på om du kan ha 2 laster på en utgang (dvs at du kan gi det samme 0-20mA (4-20 ?) signalet til både frekvensomformer og ethernet converteren som er nevnt.

Hadde du derimot hatt RS422/485 fra sensoren hadde det hele sansynligvis vært mye enklere, men da måtte du hatt det samme interfacet på frekvensomformeren.

Hvis du derimot kan ha flere laster på samme 0-20/4-20 signal tror jeg converteren som er nevnt er en fin løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...